اداره هواشناسی مهرستان با حضور استاندار افتتاح شد

سایت اداری هواشناسی مهرستان صبح امروز با حضور احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محسن حیدری در حاشیه مراسم افتتاح سایت اداری هواشناسی مهرستان اظهار داشت: مجموعه اداری هواشناسی مهرستان با زیربنای ساخت ۴۸۰ متر مربع و اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در زمینی به مساحت ۱۱ هزار و ۴۰۰ متر مربع ساخته شده است.

وی ادامه داد: ساختمان اداری هواشناسی مهرستان قابلیت راه اندازی ایستگاه جو بالا، مرکز تحقیقات کشاورزی و پایش گردوغبار را نیز به صورت بالفعل دارد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: حدود یک سال است که ایستگاه مهرستان به صورت آزمایشی در قالب ایستگاه سینوپتیک هواشناسی فعالیت می‌کند که در این مدت بخش‌های پنهان اقلیم این منطقه اشکار شده است.

وی اضافه کرد: در تابستان امسال مهرستان یازدهمین شهر پر گردوغبار کشور شد که در آن تعداد روز‌های مشاهده پدیده‌های گردوغبار کاهنده دید افقی نظیر باد و گردوخاک و یا گردوغبار گسترده به وفور رخ داده و ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری بر ضرورت تأسیس ایستگاه پایش گردوغبار در استان تاکید کرد و گفت: با توجه به تکرار زیاد پدیده‌های خاکدار در این منطقه، نیاز مبرم به ایستگاه پایش گردوغبار در آن احساس می‌شود.

حیدری در ادامه به کمبود شدید نیروی انسانی در مجموعه اداره کل هواشناسی استان و ادارات شهرستان اشاره کرد و افزود: هم اکنون ۷۰ درصد پست‌های سازمانی تمام مجموعه‌های هواشناسی استان خالی است و سیستم با ۳۰ درصد نیرو‌ها و فشار کاری گسترده، ۱۰۰ درصد وظایف را انجام می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: کمبود نیروی انسانی در هواشناسی استان تا سال ۱۴۰۰ به بحرانی‌ترین شرایط ممکن خواهد رسید چراکه در این سال حداقل هفت نیروی ما شامل چند رئیس اداره و معاون بازنشست می‌شوند.

حیدری افزود: در چند سال اخیر نیز حداقل پنج پست سازمانی ما به دلیل بازنشستگی همکاران بلاتصدی شده که جایگزینی برای آن‌ها جذب نکرده ایم.

انتهای پیام/پ

احداث ایستگاه هواشناسی در مهرستان

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار