تداوم شدت وزش باد‌های شدید در سیستان/ آلودگی هوا به ۱۲ برابر حد بحران رسید

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: غلظت ذرات معلق در هوای شهر زابل به هزار و ۸۱۰ میکرو گرم بر متر مکعب معادل ۱۲ برابر حد بحران رسید.

علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: سرعت وزش باد شدید همراه با خاک در زابل به ۱۱۹ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی افزود: بامداد امروز بر شدت وزش باد در شمال سیستان و بلوچستان افزوده شده به طوری که برای ساعاتی وزش باد تبدیل به توفان گردوخاک شد و دید افقی به ۶۰۰ متر کاهش یافت.

وی افزود: تا این لحظه بیشینه سرعت وزش توفان به ۳۳ متر بر ثانیه معادل ۱۱۹ کیلومتر بر ساعت رسیده و موجب شد تا غلظت ذرات معلق در هوای این شهر تا پیش از ظهر امروز به هزار و ۸۱۰ میکرو گرم بر متر مکعب معادل ۱۲ برابر حد مجاز افزایش یابد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان درباره اینکه چرا گردوغبار حاصل از این توفان به نسبت وزش باد‌های اخیر از شدت کمتری برخوردار بوده است، گفت: سامانه بارشی اخیر تا حدودی، برخی کانون‌های گردوغبار را به صورت موقت تثبیت کرده که همین موضوع سبب شده تا خیزش گردوغبار کمتر از گذشته باشد.

ملاشاهی ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی انتظار می‌رود وزش باد شدید و گاهی توفان گردوخاک در برخی نواحی شمالی سیستان و بلوچستان فردا نیز ادامه یابد البته از شدت باد کاسته می‌شود.

وی ادامه داد: به طور کلی انتظار می‌رود عصر جمعه وزش باد در شمال سیستان و بلوچستان فروکش کند.

 

انتهای پیام/پ

وزش باد در شمال سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار