راه‌اندازی ۲ ایستگاه جدید پایش آلاینده‌های هوا در سیستان و بلوچستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از اختصاص اعتبار برای راه اندازی ۲ ایستگاه جدید پایش آلاینده‌های هوا در استان خبر داد.

وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،در خصوص وضعیت ایستگاه‌های پایش آلاینده‌های استان سیستان و بلوچستانگفت:در سطح استان تاکنون ۳ ایستگاه پایش راه اندازی گردیده که ۲ ایستگاه شهرستان زاهدان و شهرستان زابل به صورت آنلاین به سامانه یکپارچه پایش آلودگی هوا در کشور متصل می‌باشد و ایستگاه شهرستان چابهار نیز طی برنامه ریزی‌های انجام شده به این سامانه متصل شد.

پورمردان بیان داشت: در راستای ارتقاء ایستگاه‌های راهبردی پایش کیفی هوای استان و با پیگیری بخش پایش هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان، تعداد ۲ ایستگاه از محل موافقت نامه طرح مقابله با گرد و غبار توسط ستاد ملی مقابله با گرد و غبار به این استان اختصاص یافته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: به دلیل ضرورت جلوگیری و کاهش خطر‌های ناشـی از آلودگی هوا، آگاهی مناسب از جوانب مختلف این مسئله از اهمیت بسزائی برخوردار است.

وی ادامه داد:داده هـای کیفی هوا که به کمک ایستگاه‌های سنجش آلاینده‌ها تهیه می‌شوند برای انجام مطالعات و تصمیم گیری در مورد کاهش و کنترل آلودگی هوا بعنوان عنصر کلیدی به حساب می‌آیند.

وی افزود:به همین دلیل احداث ایستگاه‌های جدید و جانمایی دقیق آن‌ها اهمیت چشمگیری دارد از اینرو بزودی در استان دو ایستگاه سنجش آلاینده‌های هوا در شهرستان‌های ایرانشهر و هامون راه‌اندازی می‌شود البته جانمایی این ایستگاه‌ها به نحوی انتخاب شده که مناطق در معرض گرد و غبار بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: کلیه شهروندان می‌توانند با مراجعه به نشانی الکترونیکی سامانه یکپارچه پایش آلودگی هوا به شرح aqms.sdra.co.ir علاوه بر مشاهده وضعیت کیفی هوای سایر نقاط کشور، نمودار غلظت آلاینده‌های گازی و ذرات گرد و غبار شهر زاهدان و همچنین ذرات گرد و غبار شهر زابل را مشاهده کنند.

انتهای پیام/پ

سامانه یکپارچه پایش آلودگی هوا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار