در ادامه جنگ تجاری واشنگتن و پکن؛

دولت آمریکا استفاده از تجهیزات مخابراتی چین را ممنوع می‌کند

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در راستای امنیت سایبری این کشور هفته آینده فرمان عدم استفاده از تجهیزات مخابراتی چینی در آمریکا را صادر می‌کند.

دولت آمریکا استفاده از تجهیزات مخابراتی چینی را ممنوع می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه‌های آمریکا می‌گویند رئیس‌جمهور این کشور قرار است در راستای امنیت سایبری این کشور هفته آینده فرمان اجرایی عدم استفاده از تجهیزات مخابراتی شرکت‌های چینی را صادر کند.

سه مقام دولتی آمریکا به وب‌سایت «پولیتیکو» گفته‌اند این فرمان اجرایی دونالد ترامپ بخشی از تلاش گسترده کاخ سفید برای حفاظت آمریکا از تهدید‌های سایبری است و پیش از برگزاری نشست مهم «همایش جهانی گوشی همراه MWC» اعلام خواهد شد. همایش جهانی گوشی همراه هر ساله اواخر ماه فوریه در شهر بارسلون اسپانیا برگزار می‌شود.

به نوشته پولیتیکو، دولت آمریکا با اعلام این فرمان اجرایی این پیام را منتقل می‌کند که در قرارداد‌های آینده فناوری‌های پیشرفته آمریکا باید امنیت سایبری را در اولویت قرار داد.

یک مقام دولتی در گفتگو به پولیتیکو می‌افزاید آمریکا تصمیم دارد هیئتی متشکل از دست‌کم ۲۰ نفر از جمله رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال را به همایش جهانی گوشی همراه اعزام کند، چرا که در این همایش مهترین مقامات و رهبران شرکت‌های مخابراتی جهان شرکت می‌کنند.

روابط تجاری بین آمریکا و چین از ماه ژوئن سال گذتشه که دونالد ترامپ اعلام کرد تعرفه کالا‌های وارداتی از چین به ارزش۵۰ میلیارد دلار را ۲۵ درصد افزایش می‌دهد، دچار تنش شده است. از این تاریخ به بعد دو کشور در چندین دور جنگ تعرفه‌ای را علیه یکدیگر آغاز کردند.

همچنین آمریکا، فرانسه و برخی دیگر از کشورهای غربی اخیراً مدعی شدند شرکت هوآوی چین با استفاده از نرم‌افزارهای جاسوسی این امکان را در اختیار پکن قرار می‌دهد که به زیرساختهای حساس شبکه جهانی دسترسی پیدا کند و از دولتهای خارجی نیز جاسوسی کند.

در همین راستا کانادا نیز اول دسامبر سال ۲۰۱۸ «منگ وانژو»، مدیر مالی شرکت مخابراتی «هوآوی» را به خاطر «نقض تحریم‌های آمریکا» بازداشت و ۱۰ روز بعد با قید وثیقه ۷.۵ میلیون دلاری آزاد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار