هشدار وزیر خارجه آمریکا به کشورهای اروپایی در خصوص استفاده از تجهیزات هوآوی

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد استفاده کشور‌های اروپایی از فناوری شرکت چینی هوآوی می‌تواند به روابط آن‌ها با واشنگتن ضرر وارد کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با هشدار به کشورهای اروپایی اعلام کرد استفاده از فناوری شرکت هوآوی می‌تواند به روابط آنها با آمریکا خسارت وارد کند.

وی در سخنانی در مجارستان- نخستین ایستگاه وی در سفر به اروپای مرکزی- گفت آمریکا متعهد است تا دیگر کشورها را در خصوص خطرات ساخت شبکه‌هایشان با تجهیزاتی از این غول مخابراتی چینی (هوآوی) آگاه کند.

پمپئو افزود: آنچه ضروری است، این است که ما مسائلی را که در خصوص خطرات حضور هوآوی در شبکه‌هایشان می‌دانیم، در اختیار آنها بگذاریم. خطر واقعی برای مردمانشان است که حفاظت از حریم خصوصی‌شان را از دست می‌دهند. خطر این است که چین از این اطلاعات به شیوه‌ای استفاده می‌کند که به نفع مجارستان نیست.

وزیر خارجه آمریکا همچنین تصریح کرد: اگر کشورها از تجهیزات هوآوی استفاده کنند، این مسأله، همکاری با آنها را برای ما سخت‌تر می‌کند.

گفتنی است سخنان اخیر پمپئو، تازه‌ترین تلاش دولت آمریکا برای فشار به کشورهای جهان است تا از بکارگیری نسل جدید شبکه بی‌سیم شرکت هوآوی، موسوم به 5G به دلیل نگرانی‌های امنیتی خودداری کنند.

از سوی دیگر، چین نیز با انتقاد از سخنان مایک پمپئو، واشنگتن را به اختلاف‌افکنی میان چین و دیگر کشورها متهم کرده است.

هوا چون یینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، در یک کنفرانسی مطبوعاتی گفت: آمریکا بی‌مهابا اتهاماتی بی‌اساس به ما وارد می‌کند و به دنبال جلوگیری از توسعه شرکت های چینی است. این اقدامات، ناعادلانه و غیراخلاقی هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار