وزیر خارجه آمریکا برای جلوگیری از نفوذ هوآوی به اروپای مرکزی می‌رود

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در سفر هفته آینده خود به کشور‌های مجارستان، اسلواکی و لهستان، قصد دارد مانع افزایش حضور و نفوذ شرکت هوآوی در اروپای مرکزی شود.

وزیر خارجه آمریکا برای جلوگیری از نفوذ هوآوی به اروپای مرکزی می‌رودبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، به گفته یک مقام آمریکایی مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور در سفر هفته آینده خود به کشور‌های مجارستان، اسلواکی و لهستان، قصد دارد مانع افزایش حضور و نفوذ شرکت هوآوی در اروپای مرکزی شود.

این اولین سفر وزیر خارجه آمریکا در ۲۰ سال اخیر به اسلواکی خواهد بود و پمپئو در جریان این سفر تلاش خواهد کرد روابط امنیتی با این کشور و مجارستان را تقویت کند.

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، درباره اقدامات پمپئو علیه شرکت هوآوی گفت: «وزیر خارجه در مجارستان به‌طور خاص روی نقش چین در اروپای مرکزی تمرکز کرده و نگرانی ما از حضور فزاینده هوایی در مجارستان را تشریح خواهد کرد.»

این در حالی است که شرکت فناوری هوآوی قصد دارد در سال جاری، یک مرکز تدارکاتی و لوجستیکی در مجارستان تاسیس کرده و ظرفیت تولید خود در این کشور را افزایش دهد. این شرکت همچنین برنامه دارد که یک مرکز امنیت مجازی نیز در لهستان ایجاد کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار