در پیام رئیس سازمان فضایی مطرح شد؛

ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به حوزه فضا سرفصل جدید برنامه‌های توسعه‌ای

براری درباره اهمیت ورود بخش خصوصی به حوزه فضا و آمادگی سازمان فضایی برای همکاری با این بخش توضیحاتی داد.

ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به حوزه فضا سرفصل جدید برنامه‌های توسعه‌ایبه گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی براری رئیس سازمان فضایی کشور در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به ظرفیت اقتصادی فضا اشاره کرد و نوشت:

«انگیزه و علاقمندی عموم مردم به حوزه نجوم و اکتشافات فضایی ظرفیتی بسیار ارزشمند برای توسعه این بخش است که بر همین اساس این حوزه نیز در برنامه‌های توسعه سازمان فضایی به عنوان یک سرفصل اصلی در نظر گرفته شده است.

تاکنون با موسسات مالی و هلدینگ‌های اقتصادی برای انجام پروژه‌های در این حوزه مانند طراحی و ساخت تاسواره‌ها تلسکوپ فضایی و ... مذاکرات بسیار مثبتی انجام شده است ودر تلاش هستیم تا مدل اقتصادی مناسب استخراج شود.

نکته قابل توجه این است که این حوزه ظرفیت این مسئله را دارد تا بنگاه‌های اقتصادی با ورود و سرمایه گذاری به آن بتوانند نسبت به برند سازی بین المللی خود اقدام کنند و به عنوان یک برند جهانی شناخته شوند.

در این مسیر با توجه به وجود مطالبه‌گری عمومی باید تلاش شود تا مطالبات عمومی به سمت ایجاد انگیزه و به عنوان یک مشوق برای ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی مدیریت شوند؛ سازمان فضایی ایران آماده هرگونه همکاری است.»

ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به حوزه فضا سرفصل جدید برنامه‌های توسعه‌ای

انتهای پیام/

تلاش برای ایجاد مدل اقتصادی جدید در فضا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.