ولنتاین چه روزی است؟

روز ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۹ مصادف با ۲۵ بهمن ماه سال جاری با نام روز ولنتاین شناخته می‌شود.

ولنتاین چه روزی است؟به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، عشق حسی است که گاه زیان‌بار و خطرناک و گاه شادی‌بخش و مایه خوشبختی است. این حس به معنای علاقه‌ای لطیف یا جاذبه‌ای شدید است که محدودیتی در موجودات و مفاهیم ندارد، اما محدودیت در فکر و عملکرد دارد.

همین جاذبه است که انسان را به دنبال خود می‌کشاند به گونه‌ای که همه افراد به نوعی به دنبال آن هستند. برخی جذب عشق آسمانی می‌شوند و اکثر افراد عشق زمینی را نیز دنبال می‌کنند. در اصل عشق هرگز از زندگی انسان جدا نمی‌شود و اگر بتوان آن را از زندگی جدا کرد؛ معنی زندگی نیز از دست می‌رود. به عنوان نمونه عشق انسان به خداوند و خداوند به انسان مایه تداوم زندگی بشریت است. عشق مادر به کودک و کودک به مادر نیز بیمه‌ای برای زندگی کودک است.

اگرچه نمی‌توان عشق را در مکان یا زمان خاصی محدود کرد، اما انسان‌ها همواره به دنبال نمادی برای پاسداشت خوبی‌ها هستند. آن‌ها برای عشق نیز نماد‌هایی تعیین کرده‌اند که یکی از آن‌ها روز ولنتاین، روز عشق یا روز عشاق است.

ما در این گزارش تلاش می‌کنیم به شما اطلاع بدهیم که روز ولنتاین سال ۲۰۱۹ چه روزی است؟

«سنت ولنتاین»، کشیش معبدی در نزدیکی رم بود که در ۱۴ فوریه سال ۲۶۹ میلادی به دستور امپراطور کلادیوس دوم و به دلیل کمک به زوج‌های جوان مسیحی برای ازدواج، گردن زده شد. اما ساکنان رم، کشیش ولنتاین را فراموش نکردند و حتی کلیسایی را به یاد او نام گذاری کردند.

به تدریج نیز ولنتاین به قدیس حامی عاشقان تبدیل شد؛ بنابراین تاریخ ۱۴ فوریه هر سال با نام روز ولنتاین شناخته می‌شود البته داستان سنت ولنتاین تنها داستان مرتبط با فلسفه روز ولنتاین نیست.

۱۴ فوریه سال ۲۰۱۹ برابر با ۲۵ بهمن ماه سال جاری است. در اینجا باید گفت در گذشته ایرانیان ۲۹ بهمن ماه تقویم خورشیدی مصادف با ۵ اسفندماه تقویم زرتشتی را با نام سپندارمذگان می‌شناختند. آن‌ها در این روز عشق را پاس می‌داشتند؛ بنابراین سپندارمذگان روز عشق ایرانی است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: میراث فرهنگی ، عشق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۱:۴۱ ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
روز عشق بچه شیعه های امیرالمومنین روز اول ذی الحجه است...روزی که حضرت مادر(س) به عقد آسمانی مولا درآمد...روز عشق برای شیعیان اول ذی الحجه است. ولنتاین برای بی هویت هاس.همان غربزده های منورالفکره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
دقیقاااا