موج گسترده اعتراضات مردمی در پاکستان علیه سفر قریب‌الوقوع بن‌سلمان + فیلم

همزمان با نزدیک شدن زمان سفر ولیعهد سعودی به پاکستان مردم این کشور در اعتراض به حضور وی در کشورشان دست به اعتراض زدند.

آغاز موج گسترده اعتراضات مردمی در پاکستان علیه سفر قریب الوقوع بن سلمان + فیلمبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مردم معترض پاکستان در آستانه سفر ولیعهد عربستان به کشورشان اظهار کردند: آل سعود بخشی از شجره خبیثه ملعونه هستند و هر جای زمین فساد و ظلمی رخ دهد قطعا آل سعود نقش مهمی در ایفای آن داشته‌اند.

در تمام کشور‌ها تلاش می‌کنند که اختلافات را افزایش دهند و به آن دامن بزنند، به خصوص در سال‌های اخیر در مشکلات سوریه و یا تقویت داعش یا پس از قتل اسامه بن لادن مشکلاتی که در منطقه رقم خورد همه توسط آل سعود بوده است.

علاوه بر اعتراضات خیابانی برخی گروه‌های تاثیرگذار مذهبی نیز با برگزاری کنفرانس‌هایی خواستار اتحاد تمام گروه‌های سیاسی و مذهبی برای ممانعت از سفر بن سلمان شده و اعلام کردند:اجتماع امروز ما متشکل از گروه‌های مختلف مذهبی، مدارس و حتی احزاب سیاسی موافق است که علیه بن سلمان ولیعهد سعودی که ظالم است به پا خواسته اند و با سفر او به پاکستان مخالف هستند.

ما متحد شده‌ایم تا در جمعه‌ای که پیش رو داریم علیه سفر بن سلمان در تمام پاکستان تظاهرات برپا کنیم. ما از این ظالم برائت می‌جویئم و از مظلومین جهان حمایت خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید:حقایقی تکان‌دهنده از شکنجه وحشیانه زنان در زندان‌های عربستان/ در قصر وحشت «بن سلمان» چه می‌گذرد؟


یکی از شرکت کنندگان در این کنفرانس گفت:ما می‌دانیم که گروه‌هایی به نیابت از آل سعود در عرصه سیاسی و نظامی (تروریستی) پاکستان فعال هستند، از سفر بن سلمان نفع می‌برند و از حمایت عربستان بهره‌مند خواهند شد.

مشخص است که عربستان سال‌های سال از گروه‌های تروریستی در پاکستان حمایت کرده و بعد به نام جهاد افغانستان کشور ما را درگیر جنگی خانمان سوز کرده است. یا در جنگ یمن باعث ایجاد اختلافات در کشورما شد.

عربستان می‌خواهد ما از کشور‌های دوست و همسایه به خصوص جمهوری اسلامی ایران دور شویم.گفتنی است عربستان سعودی به نقش آفرینی در نا امنی‌های سال‌های گذشته پاکستان متهم است و دولت سعودی به صراحت از برخی گروه‌های افراط گرای پاکستانی حمایت می‌کند.قرار است به زودی بن سلمان با ۱۵ میلیارد دلار روانه پاکستان شده و از دولت اسلام آباد حمایت مالی داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار