شکایت مشاور سابق کاخ سفید از دونالد ترامپ

کلیف سیمز، مشاور سابق کاخ سفید روز گذشته در دادگاه واشنگتن از رئیس‌جمهور آمریکا شکایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «کلیف سیمز»، مشاور سابق کاخ سفید که کتابی جنجالی درباره دورانی که در دولت دونالد ترامپ خدمت کرد، نوشته است، روز گذشته (دوشنبه) در دادگاه واشنگتن شکایتی علیه رئیس جمهور آمریکا تنظیم کرد.

داستان از این قرار است که ستاد انتخاباتی ترامپ پیش از این اعلام کرد از کلیف سیمز به دلیل نقض «توافقنامه عدم افشاگری» و برملا کردن اسرار کاخ سفید در کتاب جدیدش، شکایت کرده است.

کلیف سیمز هم روز گذشته در دادگاه فدرال واشنگتن شکایتی را علیه دونالد ترامپ تنظیم کرد. وی در این شکایت نامه دونالد ترامپ را به تلاش برای اعمال مسئولیت مدنی علیه خود از طریق توافقنامه عدم افشاگری متهم کرده است. این در حالی است که کلیف سیمز در متن این شکایت نامه نوشته به یاد نمی‌آورد زمانی که وارد دولت ترامپ شد چنین توافقی را امضا کرده باشد.

سیمز همچنین اعلام کرده است که ترامپ درباره توافقنامه عدم افشاگری درباره افراد مختلف متفاوت رفتار می‌کند. به عنوان مثال، زمانی که «اوماروسا مانیگو نیومن» مشاور سابق کاخ سفید کتابی علیه ترامپ منتشر کرد، رئیس جمهور آمریکا تلاش کرد او را به نقض این توافقنامه متهم کند، اما زمانی که «شان اسپایسر» سخنگوی سابق کاخ سفید کتابی درباره دوران حضور خود در کاخ ریاست جمهوری آمریکا منتشر کرد، ترامپ چنین کاری نکرد. کاخ سفید به درخواست نشریه هیل برای پاسخ به این مسئله واکنشی نشان نداده است.

کلیف سیمز به تازگی در کتاب جدید خود تحت عنوان «تیم افعی ها: ۵۰۰ روز فوق العاده من در کاخ سفید ترامپ» اطلاعات دست اولی از داخل کاخ سفید و کارکنان آن فاش کرده است. بخش‌هایی از این کتاب جزئیاتی شرم آور از کاخ سفید ترامپ را توصیف می‌کند. این کتاب حتی پیش از انتشار هم انتقاد دونالد ترامپ را به دنبال داشت. ترامپ پیشتر در حساب توییتر خود نوشت: «یک کارمند سطح پایین به نام کلیف سیمز که من به سختی او را می‌شناختم یک کتاب کسل‌کننده دیگر بر اساس داستان‌های تخیلی و ساختگی نوشته است. او تظاهر می‌کرد که یک کارمند داخلی است در حالی که نوکری بیش نبود. او توافق عدم افشای اطلاعات را امضا کرد. او یک کثافت است».

کلیف سیمز در ژانویه سال گذشته میلادی به تیم کارکنان کاخ سفید پیوست و چهار ماه بعد آنجا را ترک کرد.

انتهای پیام/

یکی از مشاوران سابق دولت آمریکا از ترامپ شکایت کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار