گمانه‌زنی‌ها بر سر جابه‌جایی محل برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم

سی و ششمین مسابقات بین المللی قرآن کریم، از تاریخ نوزدهم تا بیست و ششم فروردین سال ۱۳۹۸ میزبان قاریان، حافظان و جامعه قرآنی کشور خواهد بود.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، بهار هر سال کشور ما پیش از فرارسیدن بزرگترین بهار قرآنی یعنی ماه مبارک رمضان، میزبان بزرگترین مسابقات قرآنی در سطح جهان می‌شود، مسابقاتی که در اولین ماه سال (فروردین) شروع می شود و بعضا در برخی از دوره ها تا اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

چندی پیش (مورخ ۸ بهمن) جلسه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، اعضای ستاد عالی و جمعی از قاریان، حافظان، اساتید، نخبگان قرآنی و اصحاب رسانه در سازمان اوقاف برگزار شد و همگان نظرات خود را برای هرچه بهتر برگزار شدن این مسابقات ارائه کردند، اما در این بین به نکته‌ای اشاره شد که خود رئیس سازمان اوقاف هم پیگیر این موضوع بود و طرح و موضوعیت آن را در دست بررسی دارد. 

جا به جایی فضای برگزاری مسابقات

حال در جلسه‌ای که چندی پیش در سازمان اوقاف برگزار شده بود؛ رحیم خاکی استاد قرآنی و مدیر مرکز رشد جهاد دانشگاهی در ادامه مراسم اظهار کرد: «محل برگزاری مسابقات از مولفه های استانداری برخوردار نیست و مثل کشتی‌گیری است که محل مسابقاتش در میان زمین فوتبال باشد.

همچنین وی افزود: در بخش فنی نیز دکورها از استاندار خوبی برخوردار نیست و‌ ابزارهای فیلم و صوت هم در شرایط خوبی قرار ندارد.»

 پیش از انتخاب مصلی بزرگ تهران، سالن اجلاس سران میزبان مسابقات بین المللی قرآن کریم بود، اما آن هم مورد رضایت واقع نشد، و محل برگزاری مسابقات  از ولنجک به خیابان بهشتی منتقل شد.


بیشتر بخوانید: تدوین سند راهبردی برای مسابقات و برنامه های قرآنی


در پایان این جلسه حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با ابراز رضایت از جابه‌جایی فضای برگزاری مسابقات و اشاره به هزینه های صرف شده برای آماده سازی فضای مصلی تهران گفت: «تغییر مکان مسابقات جزو اولین صحبت های من در سازمان اوقاف بود که باید مکان درخوری داشته باشیم، البته پیش از این هزینه های برای دکور و صحنه شده است که باید آنها را در نظر گرفت و برنامه‌ای مدون برای برگزاری مسابقات قرآنی در آینده داشته باشیم.»

انتقال فضای برگزاری مسابقات بانوان به هتل ارم

پخش شدن صدای بانوان در محل برگزاری مسابقات و رعایت حدود شرعی و عرفی شنیده نشدن صدای بانوان از جمله نکاتی بود که باعث جابه‌جایی محل مسابقات زنان به هتل ارم شد. هتلی که هم محل استقرار مدعوین خارجی و هم محل برگزاری مسابقات آنها بود، که به دلیل مسیرهای دسترسی، فضای کم سالن و ... با عدم رضایت متسابقین مواجه شد.

باید در نظر داشت که  هرچه به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم، زمان برگزاری مسابقات هم همراه آن پیش می‌آید و هر هفته کمیته‌های برگزاری مسابقات، جلسات متعدد خود را برای هرچه بهتر برگزار شدن مسابقات دارند. اما براساس گمانه‌زنی‌ها و اینکه کمتر از دوماه تا آغاز این دوره از رقابت ها باقی مانده است، بعید می‌دانیم که این جابه جایی امسال انجام شود و مبالغ در نظر گرفته شده، امسال نیز در مصلی تهران خرج خواهد شد.

گفتنی است؛ سی و ششمین مسابقات بین المللی قرآن کریم، از تاریخ نوزدهم تا بیست و ششم فروردین سال ۱۳۹۸ میزبان قاریان، حافظان و جامعه قرآنی کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار