برگزاری هشتمین همایش آموزشی معماری اسلامی در اماکن متبرکه

همایش کارشناسان سازمان اوقاف با محوریت بررسی تجربیات معماران گذشته و معماری ایرانی اسلامی در اماکن متبرکه از سیزدهم بهمن به مدت سه روز در استان یزد برگزار می‌شود.

برگزاری هشتمین همایش آموزشی معماری اسلامی در اماکن متبرکهبه گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در این همایش سه‌روزه ۱۲۰ نفر از معاونان بهره‌وری و کارشناسان نظارت فنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور راه‌های چگونگی بهره‌گیری از تجربیات معماران گذشته و معماری ایرانی اسلامی در بازآفرینی اماکن مقدس و امامزاده‌ها را بررسی می‌کنند.

حجت‌الا سلام زارع زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در این‌باره گفت: شرکت‌کنندگان در این همایش در کنار مباحث نظری به‌صورت حضوری با بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی یزد با شیوه‌های معماری ایرانی اسلامی این شهر آشنا می‌شوند.

روان، مدیرکل نظارت فنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور هم در روز اول این همایش گفت: فعالیت‌های این سازمان تنها در زمینه بازآفرینی و توسعه فضایی است که از قدیم وجود داشته است.

روان گفت: این بازآفرینی به منظور رفاه حال زائران و گردشگران صورت می‌گیرد و زائران با این بازآفرینی می‌توانند در آرامش و امنیت کامل از معنویات و خدمات رفاهی این اماکن برخوردار شوند.

وی بابیان اینکه سالانه ۵۰۰ طرح جامع و بازنگری امامزاده‌ها در اختیار سازمان اوقاف قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: سالانه ۸۰۰ هزار مترمربع از فضاهای امامزادگان بازسازی، احداث و تکمیل می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.