تشکیل ۱۴۱ انجمن محلی حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در کرمان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: انجمن‌های محلی حفاظت از منابع طبیعی در استان کرمان ۱۴۱ انجمن است که حدود چهار هزار و ۲۰۰ نفر عضو دارند.

تشکیل ۱۴۱ انجمن محلی حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در کرمانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی رجبی زاده مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: با توجه به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود»، تأکید کرد: در منابع طبیعی به دلیل گستردگی منابع و وظایف، به تنهایی نمی‌توانیم کار کنیم و باید مردم در حفاظت به کمک ما بیایند.

وی افزود: در حوزه مشارکت‌های مردمی، از ۱۳ سال قبل طرح آموزش کودکان دبستانی را با عنوان «کودکان دوست دار طبیعت» اجرا می‌کنیم و در این طرح ۹۴۱ هزار نفر ساعت آموزش داده ایم و در ۱۱ شهرستان کار انجام می‌شود.

رجبی زاده بیان کرد: انجمن‌های محلی حفاظت از منابع طبیعی نیز ۱۴۱ مورد در استان شکل گرفته که حدود چهار هزار و ۲۰۰ عضو دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با اشاره به اینکه دو هزار و ۵۰۰ نفر در طرح همیاران طبیعت آموزش دیده اند، اظهار کرد: ۶۴ گروه مردمی اطفاء حریق تشکیل داده ایم.

وی بیان کرد: در زمینه حفاظت از جنگل‌ها و منابع طبیعی استان کرمان، براساس نُرم سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، باید ۴۰۰ نیروی حفاظتی داشته باشیم که حدود ۶۰ نیرو داریم.

انتهای پیام/س

۱۴۱ انجمن‌ محلی حفاظت از منابع طبیعی در استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار