زیرساخت‌های صنعت گردشگری برای معلولان و سالمندان نامناسب است

مدیر کل بهزیستی استان فارس گفت: زیر ساخت‌های صنعت گردشگری برای معلولان و سالمندان مناسب نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید مرتضی موسوی مدیر کل بهزیستی استان فارس پنج شنبه در نشست هم اندیشی برای برگزاری نخستین دوره آموزشی الزامات اوقات فراغت و گردشگری افراد دارای معلولیت و سالمندان در شیراز، اظهار کرد: استان فارس و بویژه شهر شیراز دارای جاذبه‌های مختلف فرهنگی، تاریخی، طبیعی و گردشگری است و همه ساله شمار قابل توجهی از گردشگران داخلی و خارجی سالمند و کم توان برای بهره بردن از این جاذبه‌ها وارد این استان می‌شوند.

وی، بر مناسب سازی اماکن گردشگری برای اشخاص سالمند و کم توان، تاکید کرد و ادامه داد: باید برای برنامه ریزی‌های کلان در هر زمینه ای، افراد دارای محدودیت‌های جسمی و حرکتی و همچنین سالمندان مد نظر قرار گیرند.

موسوی افزود: در قرآن و احادیث نیز در مورد رعایت حقوق افراد کم توان تاکید شده و مردم ما هم به عنوان یک کشور با پیشینه غنی فرهنگی باید در تمام موضوع‌ها حقوق اینگونه افراد را لحاظ و رعایت کنند.

مدیرکل بهزیستی استان فارس، همچنین با تاکید بر لزوم حفظ کرامت افراد کم توان در کنار ارائه خدمات به آنان تصریح کرد: گاهی مشاهده می‌شود که بعضی از اقدامات به شان و منزلت این افراد خدشه وارد می‌کند، که امری پسندیده نیست و باید این موضوع اصلاح شود.

رئیس انجمن فرهنگی، ورزشی و گردشگری معلولان پارس هم در این نشست گفت: گردشگری معلولان یا پاراتور، یک تکنیک به شمار می‌آید و این موضوعی است که هم اکنون در بسیاری از کشور‌های جهان برای توانمند سازی معلولان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
اسماعیل شیخ قرایی، اضافه کرد: در کشوری که الزامات گردشگری افراد سالمند و کم توان مورد توجه قرار نگیرد، عملکرد این صنعت نمی‌تواند موفقیت آمیز باشد.

وی بیان کرد: در نخستین دوره آموزشی الزامات اوقات فراغت و گردشگری افراد دارای معلولیت و سالمندان که ششم اسفندماه ۹۷ در شیراز برگزار می‌شود، متولیان صنعت گردشگری با مباحث مهم و قوانین موجود در این زمینه آشنا می‌شوند.

انتهای پیام/چ

زیر ساخت‌های صنعت گردشگری برای معلولان و سالمندان در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار