برونگرا‌ها بیشتر خیانت می‌کنند یا درونگراها؟

مطالعه‌ای اخیر نشان داده امروزه احتمال خیانت زنها به همسران‌شان به اندازه‌ی خیانت مردها به همسران‌شان است.

برونگرا‌ها بیشتر خیانت می کنند یا درونگراها؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مطالعه‌ای اخیر نشان داده امروزه احتمال خیانت زن‌ها به همسران‌شان به اندازه‌ی خیانت مرد‌ها به همسران‌شان است. ضمنا آمار و ارقام بیانگر این هستند که یک پنجم همسران در دوره‌ای از زندگی خود به همسرشان خیانت می‌کنند.

کسی که یک بار خیانت کرده همیشه خیانت می‌کند؟

اگر شما در رابطه‌ی قبلی خود خیانت کرده باشید، خیلی احتمال دارد که در روابط بعدی خود نیز خیانت کنید! و اگر قبلا به شما خیانت شده باشد، باز هم احتمالش زیاد است که باز هم به شما خیانت شود و حتی نسبت به کسانی که قبلا در رابطه‌شان مورد خیانت قرار نگرفته اند خیلی بیشتر ممکن است نسبت به همسرتان بدگمان شوید! ضمنا از آنجاییکه بیشتر ما تمایل داریم بابت اشتباهات و خیانت همسرمان خودمان را سرزنش کنیم، پژوهش‌ها تائید می‌کنند که اگر ما در خانه‌ای بزرگ شده باشیم که خیانتی در آن روی داده است (بین و پدر و مادر)، دو برابر بیشتر احتمال دارد که در بزرگسالی نسبت به همسر خود خیانت کنیم!

آیا ویژگی‌های شخصیتی تاثیری در احتمال خیانت دارند؟

خیلی خوب می‌شد اگر می‌توانستیم احتمال خیانت کردن کسی را پیش از اینکه وارد رابطه‌ای جدی با او شویم پیش بینی کنیم. مطالعاتی وجود دارند که سعی کرده‌اند تعیین کنند آیا ویژگی شخصیتی خاصی وجود دارد که پیش بینی کند فرد اهل خیانت است یا نه.


بیشتر بخوانید:هرگز با مشاهده این رفتار‌های همسرتان سکوت نکنید!


 ویژگی‌های خصوصیتی فرد روانرنجور، اندوه زیاد، دمدمی مزاج بودن (مودی) و عدم ثبات هیجانی می‌باشد. البته داشتن این ویژگی‌ها دلیل نمی‌شود که فرد خیانت خواهد کرد، اما همسرانی که شدیدا روانرنجور یا نوروتیک هستند خیلی بیشتر ممکن است خیانت کنند. علتش هم می‌تواند این باشد که فرد روانرنجور به سختی می‌تواند در لحظه حضور داشته باشد و ارتباط هیجانی خوبی با همسرش برقرار کند و برخی نیازها در این رابطه به خوبی برآورده نمی‌شوند.

برونگرایی که شخصیتی بسیار اجتماعی، جسور با ابرازات هیجانی است شاخصی از احتمال فعالیت جنسی بیشتر و دست زدن به ریسک‌های جنسی است. افرادی که زیاد برونگرا هستند بیشتر ممکن است به همسر خود خیانت کنند و ضمنا همسران افراد برونگرا نیز بیشتر ممکن است خیانت کنند.

تیپ شخصیتی سازگار و موافق که مهربان، نوع دوست و با رفتار‌های سازش گرایانه است شخصیتی است که بیشتر افراد دوست دارند همسرشان این تیپ افراد باشد. تحقیقات نشان می‌دهد خیانت در میان این شخصیت‌ها خیلی کمتر است. این گونه افراد انتظارات همسر خود مبنی بر متعهد و پایبند بودن را برآورده می‌کنند.

بمانید یا ترک کنید؟

هرچند خیانت، اصلی‌ترین علت بهم خوردن روابط و جدایی است، اما تصمیم به ادامه‌ی این رابطه یا ترک همسر خائن تصمیمی کاملا شخصی است. باور‌های مذهبی اغلب یکی از دلایل ماندن در رابطه هستند. قدرت منطقی و فواید ناشی از ماندن در رابطه نیز می‌توانند بر تصمیم اشتباه فرد مبنی بر ماندن در رابطه تاثیرگزار باشند. اگر پای بچه‌ها در میان باشد و فرد تصمیم به بخشیدن همسر خطاکار بگیرد یا قادر باشد تلاش کند و خانواده را حفظ کند، فرد مقابل به این باور خواهد رسید که برطرف کردن ایراد‌ها و تلاش برای بهبود رابطه زناشویی، ارزشش را دارد.

سوالی که همیشه در چنین شرایطی مطرح می‌شود این است که: «آیا این رابطه ارزش تلاش و ادامه را دارد؟». پاسخ دادن به این سوال همیشه هم ساده نیست، چون فاکتور‌های متعددی در این تصمیم گیری دخیلند که شامل مسائل هیجانی و مادی می‌شوند و بر احتمال چیزی که ممکن است در آینده پیش بیاید برتری دارند.

همه‌ی ما چه زن و چه مرد دوست داریم از سوی همسر خود تصدیق شویم، تحسین شویم، عزیز باشیم و مورد احترام قرار بگیریم. کلید هر رابطه‌ی سالمی، اعتماد و ارتباط باز و درست است. چیزی که موفقیت یک رابطه را نشان می‌دهد، قادر به گفتگو کردن در مورد تفاوت‌ها و ابراز احساسات و هیجانات است. تنها راه اینکه همسر شما دقیقا شما را بشناسد و نیازهای‌تان را بفهمد این است که درمورد انتظارات و خواسته‌های‌تان حرف بزنید. اگر تحمل هیچ گونه خیانتی را ابدا ندارید، از همان ابتدای رابطه این موضوع را شفاف و دقیق بیان کنید. روابط سالم بر اساس درک متقابل، احرتام و ارتباط صمیمی شکل می‌گیرند. این‌ها ابزار‌های فوق العاده مفیدی هستند در دستان شما که ضامن موفقیت‌تان هستند و میزان رضایت از رابطه هم برای شما و هم برای همسرتان بالا می‌برند.

منبع:برترین ها 

انتهای پیام/

احتمال خیانت برونگرا‌ها بیشتر است یا درونگراها؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.