مادورو: ارسال کمک‌های آمریکایی به ونزوئلا یک دام است

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور قانونی ونزوئلا اعلام کرد آمربکا با ارسال غذای فاسد، به عنوان کمک‌های بشردوستانه یک شوی تبلیغاتی راه انداخته اند.

مادورو: ارسال کمک‌های آمریکایی به ونزوئلا یک دام استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد ارسال کمک‌های آمریکا به ونزوئلا به عنوان کمک‌های بشردوستانه، یک دام است

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا گفت: «آمربکا با ارسال غذای فاسد، یک شوی تبلیغاتی راه انداخته اند.»

وی افزود: «آن‌ها لطیفه کمک انسان دوستانه را مطرح می‌کنند، ۳۰ میلیارد دلار از ما دزدیده (خسارت ناشی از از این تحریم ها) و در عوض مقداری غذای فاسد تحویل ما می‌دهند.»

مادورو گفت: «امپراتوری آمریکا دستور داده است که هیچ گفتگویی در اینجا صورت نگیرد. این اشتباه است و من این را در مصاحبه دیروز نیز گفتم. آقای رئیس‌جمهور ترامپ، کاخ سفید شما را وارد این مساله کرده است، مشاورانتان شما را در راهی وارد کرده اند که هیچ نتیجه‌ای ندارد. کودتا شکست خورده است و آن‌ها قادر نیستند ونزوئلا را شکست دهند، از این رو تنها راه ممکن و پیش رو مذاکره و تفاهم است.»

رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت: «من به یک روزنامه نگار آمریکایی گفتم که دونالد ترامپ آیا در زندگی خود کمکی به کشور من کرده است؟ آیا کسی باورش می‌شود که دونالد ترامپ بخواهد به مردم کشور من کمک کند؟ وقتی که او به دنبال مکزیکی‌ها و هندوراسی‌ها می‌رود و اجازه نمی‌دهد حتی به کشورش وارد شوند، معلوم است که می‌خواهد مردم جهان را فریب دهد.»

مادودو ادامه داد: «وقتی وی دستمال توالت را به سوی مردم پورتوریکو پرت می‌کند و کمک‌های انسانی را از آن‌ها دریغ می‌کند، آیا کسی باورش می‌شود که ترامپ عاشق ونزوئلا شده باشد؟ معلوم است که نه! آیا دونالد ترامپ عاشق ونزوئلا شده است؟ وی در واقع از ونزوئلا چه می‌خواهد؟ نفت، طلا، ثروت ونزوئلا را می‌خواهد. این یک دام احمقانه است و من از آن دوری می‌گزینم.»

مادورو تصریح کرد: «باید توضیح دهیم، ما توافقات حمایتی دائم داریم. نامش نیز کمک‌های فنی انسانی با نهاد‌های سازمان ملل است و من از آن‌ها خواسته ام راهی ویژه بیابند و به ما کمک کنند تا دارو‌هایی را که امپراتوری آمریکا مانع فروششان به ما می‌شوند، بفروشند. آن‌ها نیز گفته اند که به ما کمک می‌کنند دارو خریداری کنیم، غذا و دیگر اقلام را تهیه کنیم.»

وی گفت: «چرا دونالد ترامپ به چهل میلیون فقیر در آمریکا کمک نمی‌کند؟ کسانی که خانه ندارند، از آموزش برخوردار نیستند، از خدمات بهداشتی برخوردار نیستند، کسانی که در خیابان‌های شیکاگو، بوستون، نیویورک و سانفرانسیسکو می‌میرند، چرا فقر و بدبختی آن‌ها را پنهان می‌کند؟ چرا مجوز‌های قانونی برای مردم آمریکای لاتین و دریای کارائیب که به دنبال زندگی و کار در آمریکا هستند صادر نمی‌کنند؟ چرا تعقیب و اخراج آن‌ها را متوقف نمی‌کنند؟»

نیکلاس مادورو گفت: «حقیقت این است، آن‌ها سی میلیارد دلار از ما دزدیده اند و در ازای آن برخی مواد غذایی فاسد را به ما پیشنهاد می‌کنند. ونزوئلا کرامت دارد، مردم ونزوئلا مردم محترمی هستند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار