ماجرای خط خوردن آرین غلامی از تیم ملی شطرنج از زبان رئیس فدراسیون

رئیس فدراسیون شطرنج ماجرای دخالت عوامل غیر فنی در خط خوردن آرین غلامی از تیم ملی را تکذیب کرد.

مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج کشورمان در گفت و گو با  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تیم ملی شطرنج ایران قرار است در رقابت‌های تیمی جهان به میزبانی قزاقستان شرکت کند. این رقابت‌ها با حضور ۱۰ تیم برتر جهان برگزار می‌شود و ما برای اولین بار توانستیم به عنوان تیم اول آسیا در این رقابت‌ها حضور داشته باشیم. انتخاب نفرات حاضر در تیم ملی بر عهده کمیته فنی است و با توجه به تجربه بالای احسان قائم مقامی تصمیم گرفتیم او را اعزام کنیم چرا که شانس بیشتری در این رقابت‌ها دارد.

وی ادامه داد: سطح این مسابقات بسیار بالاست و ما سعی کردیم از نفراتی بهره ببریم که حداقل برای ما توانایی کسب نتیجه تساوی داشته باشند و مسئله دیگری در این انتخاب دخیل نیست قائم مقامی و غلامی از لحاظ امتیاز با هم برابر بودند، اما این میدان نیاز به تجربه دارد و تجربه احسان بالاتر است.

پهلوان زاده در مورد دلایل غیر فنی این انتخاب گفت: آرین غلامی در رقابت‌های اخیر کار بزرگی را انجام داد و در مقابل ورزشکار رژیم صهیونیستی بازی نکرد، اما شایعه خط خوردن وی به این دلیل اصلا صحت ندارد، تمام ورزشکاران ما از جمله قائم مقامی و دیگران هم در مواقع لزوم این اقدام را در کارنامه دارند.


بیشتر بخوانید:

پهلوان زاده: درخواست میزبانی مسابقات جهانی را دادیم تا فرصت را از رژیم صهیونیستی بگیریم

جایزه ۲ میلیاردی فدراسیون شطرنج برای مسابقات بین المللی جام فجر

نگاهی به دست آورد‌های ۴۰ ساله شطرنج/ درخشش اساتید ایرانی در صفحه سیاه و سفید


انتهای پیام/

اظهارات پهلوان زاده درباره خط خوردن آرین غلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار