جایزه ۲ میلیاردی فدراسیون شطرنج برای مسابقات بین المللی جام فجر

مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج از اختصاص جایزه ۲ میلیاردی برای مسابقات بین المللی جام فجر خبر داد.

پهلوان زاده:برای برگزاری مسابقات جام فجر از ماه ها پیش برنامه ریزی کرده ایم/مقصود لو برترین شطرنج باز جوان ایران استمهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج در گفتگو با خبرنگار خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: مسابقات بین المللی جام فجر به میزبانی شهر تهران از ۱۶ بهمن ماه استارت می‌خورد که در آن، شطرنج بازان در سه جدول اساتید، آزاد و نوجوانان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که در این میان جدول استاد‌ها از نفرات با رنکینگ بالا برخوردار است.

تا کنون ۲۰۰ شرکت کننده برای حضور در رقابت‌های جام فجر اعلام آمادگی کرده اند

او ادامه داد: تاکنون ۲۰۰ شرکت کننده برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده اند و از کشور‌های زیادی همچون چین، فیلیپین، ترکیه، عراق، سریلانکا، هند و روسیه برای حضور در این مسابقات اعلام حضور دریافت کرده ایم.

تعداد نفرات حاضر در این دوره از رقابت‌ها باید به ۶۰۰ نفر برسد و ورود تیم‌ها برای مسابقات از روز قبل از آغاز یعنی ۱۵ بهمن می‌باشد.

پهلوان زاده ادامه داد: برای این رقابت‌ها مبلغ دویست میلیون تومان جایزه نقدی در نظر گرفته شده است که جایزه در گروه اساتید ۱۱ هزار یورو است.

مقصودلو در حد انتظار ظاهر نشد

رئیس فدراسیون شطرنج درباره مسابقات تاتا استیل و عملکرد پرهام مقصودلو گفت: اولین دوره‌ای بود که از کشور ما برای مسابقاتی با این سطح دعوت به عمل آمده بود و پیش از این از کشور ایران نماینده‌ای را برای مسابقات در سطوح بالا دعوت نمی‌کردند، پرهام مقصود لو در این دوره از رقابت‌ها آمادگی لازم را نداشت و تا این جای کار موفق به کسب دو برد، چهار تساوی و دو شکست شده است، البته رقبای پرهام در این رقابت‌ها از قدرت‌های این رشته به حساب می‌آیند.

او ادامه داد: این مسابقات تا یکشنبه هفته آینده ادامه دارد و قرار است در سیزده دور برگزار شود که پنج دور از آن باقی مانده و مقصود لو برای نشان دادن توانایی هایش باید دست به کار بزرگی بزند و از سد رقبای نام آشنا عبور کند، ما برای این مسابقات شخصی بهتر از پرهام مقصود لو را نداشتیم، او در رنکینگ داخلی کشورمان با نزدیک‌ترین رقبا ۶۰ امتیاز فاصله دارد و قطعا شخص او برای اعزام از ارجحیت برخوردار بود.

پهلوان زاده در پایان گفت: مسابقات مرحله نهایی قهرمانی کشور از روز چهارشنبه به میزبانی استان بوشهر و شهرستان جم برگزار می‌شود که تمام نفرات صاحب نام شطرنج کشور درآن حضور دارند.


بیشتر بخوانید:

پهلوان زاده: درخواست میزبانی مسابقات جهانی را دادیم تا فرصت را از رژیم صهیونیستی بگیریم

پهلوان زاده: کشور‌های آسیایی هیچ حرفی برای گفتن مقابل شطرنج ایران نداشتند

پهلوان زاده: جام ملت‌های آسیا فرصتی طلایی برای شطرنج بازان ایران است


انتهای پیام/

اظهارات پهلوان زاده درباره مسابقات جام فجر شطرنج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار