سلاخی گاوهای بیمار در کشتارگاه‌های لهستان! +فیلم

ویدئوی مخفی تهیه‌شده از یک کشتارگاه دام در لهستان نشان می‌دهد که این کشور گوشت‌های آلوده حاصل از گاوهای بیمار را به کشورهای اروپایی صادر می‌کرد.

سلاخی گاوهای بیمار در کشتارگاه‌های لهستان! +فیلم به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  ویدئوی مخفی تهیه شده از یک کشتارگاه دام در منطقه "مازوویا" در شمال شرقی لهستان نشان می‌دهد که این کشور گوشت‌های ناسالم را به کشور‌های اروپایی صادر می‌کرد. این فیلم مخفی که در سایت شبکه گاردین منتشر شده نشان می‌دهد چگونه در کشتارگاه‌های دام این کشور گاو‌های بیمار شبانه سلاخی و قسمت‌هایی عفونت کرده داخلی گوشت و تومور‌ها جدا شده و سپس این گوشت‌های ناسالم در بازار اروپا توزیع می‌گردد.

در این ویدئو مشاهده می‌شود در حالی که گاو‌ها قادر به ایستادن روی پای خود نیستند از داخل کامیون‌ها پایین کشیده  و سپس با کمک جرثقیل دستی و طناب پا‌ها و شاخ‌های آن‌ها بسته و سلاخی می‌شوند. این سلاخی‌های غیرقانونی که هیچ نظارت رسمی بر آن‌ها اعمال نمی‌شد شبانه و  مخفیانه انجام می‌شد. کارگران کشتارگاه قسمت‌های زخمی و عفونی و تومور‌ها را جدا می‌کردند و سپس گوشت این دام‌های بیمار به ۹ کشور اروپایی صادر می‌شد.

خبرنگار یک برنامه تلویزیونی با نام Reporters from Superwizjer از کانال تلویزیونی خبری  TVN24 لهستان به صورت مخفیانه این ویدئو را تهیه کرده است. این خبرنگار به مدت سه هفته و در پوشش یک کارگر کشتارگاه در این کشتارگاه حضور داشت و از نزدیک شاهد سلاخی‌های غیرقانونی که شب هنگام انجام می شد بود.

کارشناسان سلامت با دیدن این فیلم ضمن هشدار در خصوص امکان ابتلای مصرف کنندگان به بیماری‌های خطرناک با مصرف این گوشت‌ها از کشور‌های اروپایی خواستند تا در این خصوص به دولت لهستان هشدار دهند.

گفتنی است؛ صادرات گوشت‌های آلوده توسط لهستان به کشور‌های اروپایی در حالی خبرساز می‌شود که این کشور تنها در سال ۲۰۱۷ بیش از ۴۱۵ میلیون کیلوگرم گوشت به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار به این کشور‌ها صادر کرده بود.

انتهای پیام/

رسوایی لهستان در صادرات گوشت های آلوده به اروپا!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
خدابدادمون برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
مقداریشم نیاد ایران دیگ.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
کشتن دامهای مریض تو روستاهای ما مرسومه و گوشتشم کنار جاده ها میفروشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
اونی که شما می فرمایید دام بیمار ، بیماری هایشان تو ایران و اروپا بسیار متفاوت است .
از قدیم هم حیوانی که مشکوک به بیماری می شدند ، سریعا ذبح می کردند و به مصرف می رسید .
البته باز هم عرض کنم ، بیماری داریم تا بیماری .
آخرین اخبار