سفر محمد بن سلمان به پاکستان به تعویق افتاد

سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به پاکستان که قرار بود امروز صورت گیرد، به فردا موکول شد.

سفر محمد بن سلمان به پاکستان به تعویق افتادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ­به نقل از ان دی تی وی، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: سفر محمد بن سلمان به پاکستان به جای ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن) قرار است ۱۷ فوریه انجام شود.

این سخنگو افزود: تنها سفر ولیعهد عربستان یک روز به تعویق افتاده و دیگر هیچ تغییری در برنامه سفر وی ایجاد نشده است.

منابع دولتی پاکستان اعلام کردند تمام مسئولیت امنیتی هیئت عربستانی به نیرو‌های رنجرز، ارتش و محافظین شخصی بن سلمان واگذار شده است. در طول این مدت، ۲۸ تیم خنثی‌کننده بمب نیز هیئت عربستانی را همراهی خواهند کرد. همچنین ۶ فروند جنگنده جی اف ۱۷ مسئولیت نظارت هوایی و اسکورت هواپیمای حامل ولیعهد عربستان پس از ورود به خاک پاکستان را بر عهده خواهند داشت.


بیشتر بخوانید: ریخت و پاش‌ بن سلمان برای سفر دو روزه به پاکستان!


رسانه‌های پاکستانی اعلام کرده‌اند که سفر بن سلمان به پاکستان هزینه هنگفتی برای دولت عمران خان که این روز‌ها با بحران اقتصادی سنگینی مواجه است، در بر داشته است. ۷ هتل بزرگ اسلام آباد برای هیات عربستانی رزرو شده و همچنین دولت پاکستان ۳۰۰ خودروی جدید و لوکس به آنان تحویل داده است. علاوه بر آن ۸۰ کانتینر از وسایل شخصی بن سلمان به پاکستان انتقال داده شده و تمامی آن به کاخ نخست وزیری پاکستان که به عنوان محل سکونت وی اختصاص یافته، منتقل شده است.

این در حالی است که سفر بن سلمان به پاکستان با اعتراضاتی از سوی جامعه مدنی، فعالان حامی حقوق‌بشر، جنبش‌های دانشجویی و مذهبی پاکستان مواجه شده است. برخی کارشناسان سفر بن سلمان به پاکستان را زمینه ساز تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای ایجاد روابط دیپلماتیک با پاکستان می‌دانند. همچنین برخی دیگر معترض به جنایات آل سعود در یمن و دیگر کشور‌های منطقه می‌باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار