لایروبی بیش از هزار کیلومتر از نهر‌های کشاورزی

در سال زراعی بیش از هزار کیلومتر از نهر‌های کشاورزی گیلان لایروبی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حمید خرمی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان گفت: در راستای استفاده بهینه از آب زراعی، حمایت از شالیکاران و رونق تولید محصولات کشاورزی در سال زراعی بیش از هزار کیلومتر از نهر‌های کشاورزی گیلان لایروبی می‌شود.

وی، با بیان اینکه قرارداد‌های لازم برای لایروبی نهر‌های کشاورزی منعقد شده است، افزود: نهر‌های کشاورزی استان از هفته گذشته با لایروبی نهر سید علی اکبری بزرگترین نهر خاکی و سنتی استان در بخش رودبنه لاهیجان آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان، با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم در باره تنظیم و تعمیر ایستگاه‌های پمپاژ و دریچه‌های کنترل آب انجام شده است، گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی موجود و بارش‌های خوبی که در حوزه آب ریز سد سفیدرود اتفاق افتاد، ورودی سد سفیدرود ۸۲ متر مکعب بر ثانیه است که برای این فصل از سال بسیار خوب است.

حمید خرمی،  از کشاورزان استان خواست که به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی در خصوص شخم زمستانه توجه کنند و با توجه به بارش‌هایی اخیر در سطح استان و ذخیره فعلی آب مزارع، فعالیت کشاورزی خود را هر چه سریعتر آغاز کنند.

وی با بیان اینکه گیلان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار دارد، تصریح کرد: کشاورزان گیلانی سالانه حدود ۴۰ درصد از برنج کشور را تامین می‌کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

نهر‌های کشاورزی گیلان لایروبی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.