احداث آزاد راه‌ها در استان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه گفت : به دنبال جذب سرمایه گذار برای احداث آزاد راه‌ها در استان از جمله آزادراه همدان به کرمانشاه و کرمانشاه به خسروی هستیم زیرا این پروژه‌ها نقش بسیار مهمی در توسعه استان خواهند داشت.

به گزارش  خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی استان، با اشاره به کلنگ زنی احداث آزاده راه بیستون _کرمانشاه به حمیل گفت : طی چند مدت گذشته در فضای مجازی اجرای این پروژه را مورد نقد قرار گرفت و باید این موضوع را به فال نیک بگیریم که مردم استان نسبت به اجرای پروژه ها، توسعه و سازندگی استان حساس هستند و وطیفه مدیران ذیربط است که اجرای این پروژه را برای مردم تشریح کنند.

وی گفت : مردم حق دارند که در جریان چگونگی اجرای پروژه‌ها قرار گیرند لذا مدیران موظف هستند که برای مردم بیشتر توضیح دهند.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های پس از انقلاب اسلامی برای ساخت آزاده راه‌ها تصریح کرد: قبل از انقلاب تنها آزاد راه تهران به قم و تهران به قزوین وجود داشت و دیگر هیچ آزاد راهی در کشور ساخته نشد، اما پس از انقلاب اسلامی بحث احداث آزاد را ه.‌ها مطرح شد و نیاز به احداث این پروژ‌ها به عنوان زیرساخت‌ها و شبکه‌های جاده‌ای به عنوان یک نیاز کشور احساس گردید.

وی با بیان اینکه دولت در حال حاضر تمایل به احداث آزاد راه‌ها با کمک و همکاری بخش خصوصی دارد گفت: دولت قصد دارد که روند احداث این پروژه‌ها به صورت ۵۰ _۵۰ بامشارکت بخش خصوصی انجام شود و پس از ساخت ۲۵ سال در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد که همین موضوع منجر به اجرای بهتر و دقیق‌تر پروژه‌ها خواهد شد زیرا سرمایه گذار و بخش خصوصی بواسطه اینکه باید این پروژه‌ها در اختیار خودش باشد لذا تلاش می‌کند که آزاد راه‌ها با کیفیت هر چه تمامتر ساخته شوند.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: قبل از کلنگ زنی مسیر بیستون به حمیل حتی یک متر آزاد راه در استان وجود نداشت و با احداث این پروژه تلاش داریم که روند احداث چنین پروژه‌هایی در استان شتاب بگیرد و احداث آزاده بیستون به حمیل با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌گیرد که بدون تردید نقش بسیار مهمی در توسعه استان خواهد داشت.

بازوند یکی از پیش زمینه‌های احداث بندر خشک در استان را وجود زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه استان کرمانشاه به عنوان بندر خشک منطقه غرب مورد تصویب قرار گرفته است که کار‌های مطالعاتی این موضوع در حال انجام و قرار است که این پروژه توسط بخش خصوصی در زمینی به وسعت ۴۰۰ هکتار و اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان احداث شود.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: اگر آزاد راه در استان نداشته باشیم هیچ سرمایه گذاری رغبت به به احداث بندر خشک نخواهد کرد زیرا احداث چنین پروژه‌هایی بدون داشتن زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی توجیه اقتصادی ندارد زیرا سرمایه گذار زمانی مبادرت به احداث بندر خشک می‌کند که برای وی توجیه اقتصادی مانند داشتن آزاده راه وجود داشته باشد.

بازوند با اشاره به استفاده بعضی از استان‌ها از ارز با قیمت پایین در سنوات گذشته گفت: همچنان که ما سال‌های گذشته استان را بواسطه عدم شکل گیری روند احداث زیرساخت‌ها به ویژه آزاد راه‌ها مورد نقد قرار می‌دهیم بدون تردید آیندگان هم ما را چنانچه تلاشی برای ساخت آزاد راه‌ها به عنوان پیش زمینه احداث بندر خشک انجام ندهیم، مورد نقد قرار خواهند داد چرا که احداث بندر خشک یک فرصت برای توسعه و پیشرفت استان است که نباید بگذاریم این فرصت برای استان از دست برود.

مقام عالی استان تصریح کرد: ما در حال حاضر به دنبال جذب سرمایه گذار برای احداث آزاد راه همدان به کرمانشاه و کرمانشاه به خسروی هستیم که اجرای این پروژه به صورت ۵۰ درصد توسط دولت و ۵۰ درصد توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد و دولت از اجرای این پروژه‌ها حمایت و استقبال می‌کند.

استاندار کرمانشاه گفت: آزاد راه‌ها از عواملی هستند که به معنای واقعی منجر به تولید ثروت در جامعه می‌شوند زیرا با احداث آزاد راه‌ها و پرداخت عوارض، این عوارض در اقتصاد استان تاثیر گذار خواهد بود.

بازوند با بیان اینکه اهمیت آزاد راه‌ها بسیار زیاد است، گفت: باید شرایطی در استان ایجاد کنیم که سرمایه گذار تمایل به احداث آزاد راه‌ها پیدا کند زیرا این موضوع منجر به تسریع در ساخت و احداث بندر خشک خواهد شد.

استاندار کرمانشاه همچنین در این جلسه با اشاره به اجرای پروژه راه آهن کرمانشاه به خسروی خواستار تسریع در اجرای این پروژه شد .

 

 

انتهای پیام/د

مردم استان نسبت به اجرای پروژه ها، توسعه و سازندگی استان حساس هستند

 

برچسب ها: استانداری ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار