مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی؛

نظارت بهداشتی خراسان رضوی بر صادرات دام

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت:نظارت بهداشتی بر صادرات انواع دام و فرآورده‌های خام دامی توسط خراسان رضوی به ۳۷ کشور جهان صورت می‌گیرد.

نظارت بهداشتی خراسان رضوی بر صادرات دامبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، احمد شریعتی مدیرکل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: در ۱۰ ماهه ابتدای سال جاری بیش از ۲۰ هزارتن انواع صادرات دام و فرآورده‌های خام دامی از مبداخراسان رضوی به مقصد کشور‌های مختلف با ۱۲۹۰ مجوز بین المللی صادر شده است.

وی در خصوص میزان ارزش دلاری رقم صادرات فوق تصریح کرد: این میزان، رقم ۲۷ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی مقصد صادرات خراسان رضوی را کشور‌های عضو اتحادیه اروپا، آسیای میانه و حوزه خلیج فارس ذکر کرد و گفت: صادرات آلایش غیرخوراکی دام و طیور طی مدت یادشده ۷ هزار تن به ارزش ۱۳ میلیون دلار است.

شریعتی افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی در حدود ۳۳ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: دقت در بررسی محموله‌های صادراتی و وارداتی از جمله مواردی است که نقش مستقیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: پذیرش محموله‌های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشور‌ها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است و این مهم در زمینه محموله‌های وارداتی صادق است و تا محموله‌ای دارای گواهی معتبر دامپزشکی از کشور مبدا نباشد، اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت و بر این اساس کلیه محموله‌ها در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی کشور به صورت آنلاین ثبت می‌گردد.

شریعتی افزود: با توجه به نقش فرآورده‌های خام دامی در سلامت آحاد جامعه، این اداره کل نظارت دقیقی بر محوله‌های صادراتی و وارداتی را از طریق قرنطینه‌های تحت نظر خود اعمال می‌کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، کلیه مبادلات دام و طیور و فرآورده‌های خام دامی خراسان رضوی از ۴ قرنطنیه مرزی، ۳ قرنطنیه بین استانی و ۴ قرنطینه داخل استانی با مجوز دامپزشکی انجام می‌پذیرد.

انتهای پیام //ف.ک
 

صادرات دام به ۳۷ کشور جهان

برچسب ها: صادرات ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.