روسیه: مسامحه هرگز، تروریست‌های ادلب باید نابود شوند

معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد مسامحه با تروریست‌های حاضر در ادلب سوریه غیرممکن است و باید همه آن‌ها را نابود کرد.

روسیه: تروریست‌های ادلب باید نابود شوندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تاس، سرگئی ورشنین، معاون وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد گروه‌های تروریستی در استان ادلب سوریه باید نابود شوند.

معاون وزیر خارجه روسیه روز یکشنبه در حاشیه گفتگو‌ها درباره حل‌وفصل مسئله سوریه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ تأکید کرد: «موضع اصولی روسیه این است که هر گونه مسامحه با تروریست‌ها در ادلب غیرممکن است و باید آن‌ها را نابود کرد»

ورشنین با اشاره به اینکه ۹۰ درصد قلمرو استان ادلب هم‌اکنون در اشغال تروریست‌های «جبهه النصره» است افزود: «ادلب یک مسئله جدی است، این منطقه به محل تمرکز شدید تروریست‌ها تبدیل شده و باید آن‌ها را از بین برد».

وی همچنین تأکید کرد که نابودی گروه‌های تروریستی در ادلب به شیوه‌ای انجام خواهد شد که به هیچ شخص غیرنظامی آسیب وارد نشود.

این دیپلمات ارشد دولت روسیه درباره اوضاع شمال سوریه گفت: «از دیدگاه روسیه بهترین راهکار منطقه شمال سوریه گفتگوی بین دمشق و نیرو‌های کُرد سوریه است».

منطقه شمال سوریه در حال حاضر تحت کنترل نیرو‌های کُرد تحت آمریکاست.

روزنامه واشنگتن‌ پست روز شنبه به نقل از منابع نظامی گزارش داد که پنتاگون به منظور محافظت از نیروهای کُرد سوریه در برابر عملیات احتمالی ترکیه، در حال پیگیری طرحی برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه است و به همین منظور از کشور‌های آلمان، فرانسه، و انگلیس خواسته است تا ۱۵۰۰ نیروی نظامی را به این منطقه اعزام کنند.

این منابع نظامی می‌افزایند آمریکا به متحدان اروپایی خود گفته است واشنگتن در ازای این اقدام اروپایی‌ها، ۲۰۰ نیروی نظامی خود را از سوریه خارج و همچنین از نیرو‌های اعزامی اروپایی حمایت می‌کند و اطلاعات لازم را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

اوایل ماه دسامبر ۲۰۱۸، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه هشدار داد اگر آمریکا نیرو‌های کُرد تحت حمایت خود را از منطقه شرق فرات سوریه خارج نکند، ترکیه آماده آغاز عملیات نظامی جدیدی علیه آنهاست؛ آنکارا نیرو‌های کُرد موسوم به «یگان‌های مدافع خلق YPG» را شاخه نظامی سوری سازمان تروریستی «پ‌ک‌ک» می‌داند. اما اردوغان پس از گفتگوی تلفنی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و اعلام اینکه نیرو‌های نظامی آمریکا به‌زودی از سوریه خارج می‌شوند، تاکنون این عملیات را به تعویق انداخته است.

ترامپ ۱۸ دسامبر ۲۰۱۸ اعلام کرد به زودی همه نیرو‌های آمریکایی را از سوریه خارج می‌کند، اما به تدریج و تحت فشار مقامات نظامی و وزارت دفاع این کشور از خروج فوری و کامل نیرو‌ها عقب‌نشینی و اعلام کرد روند خروج نظامیان آمریکایی از سوریه به آرامی و طی چند ماه انجام خواهد گرفت.

رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر مقامات این کشور پیش از این نیز بار‌ها مدعی شده بودند که واشنگتن به زودی نیرو‌های خود را از سوریه خارج می‌کند، اما پس از مدتی اظهاراتشان را تکذیب کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
اگه حمايتهاي معنوي ما و مادي روسا نبود سوريه داعشستان شده بود
آخرین اخبار