بررسی فراخوان‌های پروژه‌های پژوهشی استان مرکزی

در جلسه کارگروه تخصصی فراخوان‌های پروژه‌های پژوهشی استان مرکزی بررسی شد.

بررسی فراخوان‌های پروژه‌های پژوهشی استان مرکزیبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ در جلسه کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان مرکزی فراخوان‌های پروژه‌های پژوهشی در سال ۹۷ بررسی و گزارش کاملی به دستگاه‌ها ارایه شد.

امروز در پارک علم و فناوری استان کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش و نو آوری استان برگزار شد که در این جلسه فراخوان‌های پروژه‌های پژوهشی در سال ۹۷ بررسی شد و گزارش کاملی به دستگاه‌ها ارایه شد و آن دسته از طرح‌هایی که بعد از تصویب و ثبت در سامانه سما بعضی از این پروژه‌ها با تصویب اعتبارات حداقلی مواجه شد که این امر را مختل کرد.
در این جلسه مقرر شد اسامی پروژه‌ها تغییر کند و بار دیگر اعتبار سنجی شود از جمله این طرح‌ها میتوان به طرح جامع مدیریت منابع و مصارف آب استان مرکزی با رویکرد سازگاری با کم آبی و بررسی اثر بخشی تسهیلات اعطایی اعم از مشاغل خرد و خانگی در استان را نام برد.

در بخش بعدی این کمیته به بررسی وضعیت واحد‌های فناور و نوآور پرداخته شدکه در مجموع ۳۶۴ واحد فناور و نوآور در استان شناسایی شده که احتمال میرود بخشی از این واحد‌ها تکراری باشد؛ که در نتیجه‌ی این بخش در مورد چگونگی اجرای دومین نمایشگاه نواوری و فناوری استان مرکزی که از ۳ لغایت ۵ اردیبهشت ماه سال آینده برگزار میشود بحث شد. به پشنهاد فرخی ریاست محترم کمیته کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش و نو آوری استان مقرر شد به صورت مستقیم پارک علمی و فناوری وارد شود و حداقل ۱۰۰ واحد در این نمایشگاه شرکت کند تا بتوان دستاورد‌های علمی را به معرض نمایش گذاشت و این امید را به واحد‌ها داد که بازدید کنندگان خوب و موثری در زمینه صنایع خواهد داشت.

دکتر کریمیان اقبال عضو شورای حکام ise در این نشست حضور داشت و گفت:ما باید بتوانیم از دانش پولسازی انجام بدهی اینکه در حال حاضر ما بیشتر تولید علم میکنیم بد نیست و ابزار است، اما نیازمند استفاده درست از علم هستیم. ما وقتی میتوانیم از عناصر و ابزار استفاده کنیم که بتوانیم زیست بومی تولید کنیم.

وی در ادامه گفت:این مهم زمانبر است و مساله‌ی حیاتی برای نه تنها کشور ما بلکه بیشتر کشور‌های توسعه یافته و در حال توسعه است؛ که باید نگاهی سیستمی داشته باشیم و باید ارتباط با محیط داشته باشیم تا علم به مرحله عمل برسد.

کریمیان اقبال تصریح کرد:نقش این کمیته برای توسعه‌ی استان مهم است و هر سازمانی باید بداند که چه محصول و علمی دارد که بدهد و چه چیزی میتواند دریافت کند و این باعث میشود که استان در مسیر پیشرفت قرار بگیرد.
انتهای پیام/ی

برگزاری نمایشگاه نوآوری و فناوری در استان

برچسب ها: اخبار علمی ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.