جریمه ۷۰۳ میلیارد ریالی برای متخلفان اقتصادی استان بوشهر

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان بوشهر گفت: متخلفان اقتصادی از ابتدای سال تا کنون، بیش از ۷۰۳ میلیارد ریال جریمه شدند.

جریمه ۷۰۳ میلیارد ریالی برای متخلفان اقتصادی استان بوشهربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، زهرا افضلی نیا افزود: دراین مدت درحوزه تخلف‌های صنفی چهار هزار و ۱۹ پرونده تشکیل شده که تاکنون به سه هزار و ۸۵۴ مورد از آن‌ها رسیدگی شده که میزان محکومیت متخلفان این بخش در مجموع ۱۴۶ میلیارد ریال است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان بوشهر بیان کرد: همچنین هزار و ۶۲۷ پرونده در موضوع قاچاق کالا و ارز در استان بوشهر تشکیل شد که از این شمار هزار و ۶۱۱ پرونده مختومه و میزان محکومیت آن‌ها در مجموع ۵۵۴ میلیارد ریال تعیین شد.

افضلی نیا ادامه داد: در تخلف‌های مربوط به دارو، بهداشت و درمان نیز از مجموع هزار و ۷۰۷ پرونده به هزار و ۶۷۴ مورد رسیدگی شد که محکومیت آن‌ها در مجموع سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

وی افزود: براساس گزارش‌های دریافتی از بانک‌ها تخلف‌های ارزی در استان بوشهر ۲۱ فقره پرونده منجر به تشکیل پرونده شده که میزان محکومیت این پرونده‌ها پنج میلیون یورو، یک میلیون و ۷۷۹ میلیون یوآن چین، هفت میلیون لیر ترکیه، ۴۱ میلیون وون کره و دو میلیون ۱۶۰ هزار درهم امارات است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان بوشهر یادآور شد: ۳۰ درصد از تخلف‌های کشف شده در جریان بازرسی‌های مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی با سایر دستگاه‌های مرتبط در امر بازرسی استان بوشهر به نتیجه رسیده است.

افضلی نیا بیان کرد: میزان گزارش‌های مردم برای اعلام تخلف‌ها بسیار ناچیز و کمتر از یک درصد است که امیدواریم مردم در این حوزه نقش بیشتری داشته باشند.

وی درباره وضعیت بازار مرغ هم گفت: براساس اعلام سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نرخ مرغ گرم هر کیلو ۱۱۵ هزار ریال تعیین شده و رعایت این قیمت از اولین حلقه زنجیره تولید تا عرضه کنندگان الزامی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان بوشهر اشاره کرد: با توجه به این که اقلام مصرفی صنعت مرغ با ارز دولتی تامین می‌شود رعایت قیمت ۱۱۵ هزار ریال لازم الاجراست در غیر این صورت برای متخلفان تشکیل پرونده می‌شود.

انتهای پیام/ک

مردم تخلفات را گزارش دهند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.