حاجی‌دلیگانی طی تذکری در صحن علنی؛

دلالان دام‌ها را با قیمت هنگفتی خریداری و از کشور خارج می‌کنند/ دولت جلوی این غارت را بگیرد

نماینده شاهین شهر گفت: دلالان دام‌ها را با قیمت هنگفتی خریداری و از کشور خارج می‌کنند لذا دولت جلوی این غارت را بگیرد.

عینی//دلالان دام‌ها را با قیمت هنگفتی خریداری و از کشور خارج می‌کنند/ دولت جلوی این غارت را بگیردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و میمه خطاب به مطهری نایب رئیس دوم مجلس که در غیاب لاریجانی اداره صحن علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه ۲۹ بهمن ماه) را برعهده داشت، طی تذکری با استناد به ماده ۱۹۵ آیین نامه داخلی مجلس و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸  گفت: این تذکر در خصوص جلوگیری از سلطه خارج بر اقتصاد کشور است.

وی افزود: اکنون عده‌ای در حال غارت کردن دام سبک و سنگین کشور هستند، هم اکنون صد‌ها قایق و لنج شبانه دام را از بنادر جنوبی از کشور خارج می‌کنند، همچنین دام‌های سنگین از طریق مرز‌های دیگر غربی از کشور خارج می‌شود.

نماینده شاهین شهر و میمه تصریح کرد: در جای جای کشور در روستا‌ها و شهر‌ها دلالان با پرداخت پول‌های هنگفت و با قیمت‌های بالا دام‌ها را خریداری می‌کنند و از کشور خارج می‌کنند، آقای مطهری خواهش می‌کنم از نیروی انتظامی، وزیر کشور و وزیر جهاد کشاورزی بخواهید جلوی این غارتی که اکنون انجام می‌شود را بگیرند.

حاجی دلیگانی خطاب به نایب رئیس مجلس تاکید کرد: باید یک جلسه ویژه‌ای در این خصوص برگزار کنید، چراکه این موضوع بحث بسیار خطرناکی است که علیه ما انجام می‌شود؛ خواهش می‌کنم جلسه ویژه‌ای یک روز صبح قبل از اینکه جلسه مجلس برگزار می‌شود در نظر بگیرد و وزیر اطلاعات، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر کشور و فرمانده نیروی انتظامی بیایند و در این خصوص پاسخ دهند.

وی ادامه داد: مردم در این باره متحیر هستند، از یک سو می‌گویند این موضوع قاچاق است و از سوی دیگر عده‌ای مدعی هستند که ما مجوز داریم؛ این موضوع باید رسیدگی شود. آنها متوجه ضربه‌ای که این امر به کشور می‌زند نیستند یک سال دیگر آثار منفی این موضوع مشخص می‌شود، آنها در حال قاچاق دام مولد هستند.

حاجی دلیگانی گفت: این افراد در جای جای کشور با پول‌های بزرگ این دام‌ها را خریداری کرده و از کشور خارج می‌کنند، شنیده می‌شود عربستان در اختیار برخی افراد پول قرار داده که دام را از داخل کشور خریداری کند و از کشور خارج کند حتماً باید در این خصوص جلسه‌ای گذاشته شود.

مطهری در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی تصریح کرد: این موضوع را در هیئت رئیسه بحث می‌کنیم، چراکه باید اظهارات طرف مقابل هم شنیده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
واردات دام اگر آزاد شود این مشکل حل میشود و جایگزین کمبود دامهای مولد میگردد
آخرین اخبار