افتتاح نیروگاه گازی شهرک صنعتی لار

فاز اول نیروگاه گازی هفت مگاواتی شهرک صنعتی لار به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمیدرضا جلایر معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق فارس، گفت: در راستای تحقق سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی با هدف ترغیب و تسهیل مشارکت مردمی، دستورالعمل توسعه مولد‌های مقیاس کوچک به استناد ماده ۲۰ قانون برنامه پنج ساله توسعه تدوین و ابلاغ شده است.

وی با اشاره به توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی در فارس، ادامه داد: برق درخواستی این شهرک‌ها و نواحی از ۷ تا بیش از ۱۰ مگاوات و در موارد معدود تا بیش از ۱۰۰ مگاوات، برآورد می‌شود.

جلایر ادامه داد: نیروگاه‌های مولد مقیاس کوچک، امکان دسترسی به برق پایدار را در مناطقی که ضعف ولتاژ یا تلفات برق به عنوان یک مشکل وجود دارد، می‌تواند احداث شده و مشکل را رفع کند.

مدیر دفتر بازار برق توزیع نیروی برق استان فارس هم گفت: نیروگاه افتتاح شده در شهرک صنعتی لار، ۷ مگاواتی است که در فاز اول آن یک مولد ۲ مگاواتی نصب و به شبکه توزیع متصل شد.

مهدی شفیعیان گفت: کاهش نیاز به افزایش ظرفیت برق شبکه، احداث و بهره‌برداری بسیار آسان و سریع، تولید برق با کیفیت بالا و امکان استفاده از گرمای حاصله به صورت همزمان از مزایای بالقوه نیروگاه‌های تولید پراکنده است.

شفیعیان گفت: صرفه‌جویی زیاد در مصرف انرژی، کاهش تلفات انرژی برق و آزادسازی ظرفیت خطوط انتقال انرژی، بهبود سطح ولتاژ، پیک سایی، امکان استفاده از منابع انرژی اولیه متنوع مانند بیوگاز، گاز طبیعی، صرفه‌جویی اقتصادی برای مصرف کننده نهایی و کاهش انتشار آلاینده‌های محیط زیست از دیگر مزیت‌های بالقوه نیروگاه‌های تولید پراکنده است.
انتهای پیام/م

بهره برداری از نیروگاه گازی شهرک صنعتی لار

برچسب ها: برق ، گاز ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار