جشنواره قصه گویی راز ستاره‌ها به سر رسید

جشنواره قصه گویی راز ستاره‌ها از سری برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان کنگره سرداران و ۶۵۰۰ شهید استان کرمان، با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

محسن روحی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،گفت: جشنواره قصه گویی راز ستاره‌ها یکی از برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان کنگره سرداران و ۶۵۰۰ شهید استان کرمان بود.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۳۰ اثر در دو بخش بزرگسالان ویژه خانم‌ها و آقایان و بخش نوجوانان با محور‌های ایثار، فداکاری، گذشت و شهادت به دبیرخانه جشنواره ارسال شدند که تقریبا ۴۰ اثر در حوزه نوجوانان و بقیه در حوزه بزرگسالان بودند، افزود: پس از داوری اولیه ۴۵ نفر برای قصه گویی حضوری دعوت شدند و در روز‌های ۲۷، ۲۸ و ۲۹ بهمن به رقابت پرداختند.

روحی با بیان اینکه در این جشنواره بسیاری از شهدای استان کرمان به گونه‌ای دیگر به بچه‌ها معرفی شدند که فکر نمی‌کنم دیگر اسامی شهدا و رشادت‌های آن‌ها را از یاد ببرند، بیان داشت: در ۳ روز برگزاری حضوری جشنواره در صبح و عصر، بیش از ۲ هزار دانش آموز از سوی مدارس برای بهره بردن از قصه‌ها به این جشنواره آمدند و علاوه بر این، عصر‌ها امکان بازدید خانواده‌ها به همراه فرزندانشان در این جشنواره وجود داشت.

وی یکی از روش‌های مهم انتقال ارزش‌ها و مفاهیم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را قصه گویی عنوان کرد و گفت: با قصه می‌توان به روش غیر مستقیم مفاهیم، ایمان و ارزش‌های دفاع مقدس را به بچه‌ها منتقل کنیم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با اشاره به ضبط قصه‌ها اظهار امیدواری کرد که این قصه‌ها در برنامه‌ها و فضا‌های مختلف صدا و سیما امکان پخش داشته باشد و مخاطبان بیشتری بتوانند از این قصه‌ها استفاده کنند.

وی با تشکیل کمیته کودک و نوجوان برای اولین بار در کنگره بزرگداشت شهدای استان، گفت: شاید این کمیته هنوز در دیگر کنگره‌های شهدایی که در کشور برگزار شده است، وجود نداشته باشد و این پنجره جدید و تجربه  خوبی است که در مراسم کنگره‌های شهدا، برای مخاطب‌های کودک و نوجوان هم فکری شود و برنامه‌های ویژه‌ای هم برای آن‌ها تدارک دیده شود تا این نسل را با ارزش‌های دفاع مقدس آشنا کنیم.

روحی اظهار امیدواری کرد که علاوه بر کانون، خانواده‌ها و معلمان نیز با بهره بردن از زبان و هنر قصه گویی، ارزش‌ها و مفاهیمی را که در دین، انقلاب و دفاع مقدس وجود دارد به نسل جدید منتقل کنند.

وی افزود: در این جشنواره از نفرات برگزیده هر بخش قدردانی و علاوه بر آن به چند اثر شایسته تقدیر هدیه‌ای از سوی کنگره بزرگداشت شهدای استان اهدا می‌شود.

جشنواره قصه گویی راز ستاره‌ها دیروز با معرفی و قدردانی از برگزیدگان به شرح زیر به کار خود پایان داد: فاطمه محمدی زاده، زهرا رحیم پور و یلدا محبی نفرات اول تا سوم بخش نوجوان این جشنواره را کسب کردند.

در بخش بزرگسال نیز آرام امینی، فرزانه ایران نژاد، فاطمه طاهری، زهرا چوپای، لیلی خسروی رتبه‌های اول تا پنجم این جشنواره را به خود اختصاص دادند.

در این جشنواره قصه گویان: لادن فیروزی، رقیه صفاری، فاطمه کاروانپور و معصومه اسدی در بخش نوجوان و فاطمه بهره مند، شبنم سیدی، فاطمه محمودی، حمیده امان الهی، فهیمه بکایی و معصومه جهانبانی در بخش بزرگسالان شایسته تقدیر شناخته شدند.
انتهای پیام/ی

معرفی برگزیدگان جشنواره قصه گویی در کرمان

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار