اطلاعات جدید پرچمدار بعدی شیائومی؛

گوشی Mi 9 با حاشیه باریک نمایشگر ساعاتی دیگر رونمایی می‌شود +تصاویر

تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد گوشی هوشمند Mi 9 این شرکت از حاشیه باریک نمایشگر و دوربین با کیفیت تصویربرداری فوق‌العاده بالا بهره خواهد برد.

گوشی هوشمند Mi 9 با حاشیه باریک نمایشگر ساعاتی دیگر رونمایی خواهد شد +تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با نزدیک شدن به معرفی پرچمدار بعدی شیائومی، مدیران این شرکت تصمیم گرفتند تا به صورت رسمی چند ویژگی دیگر این مدل را فاش کنند. شیائومی Mi 9 پرچمدار جدید این شرکت چینی قرار است در روز چهارشنبه ۲۰ فوریه (۱ اسفند ۱۳۹۷) همزمان با معرفی گلکسی S10 سامسونگ معرفی شود، تصمیم مدیران این شرکت جهت معرفی پرچمدار خود همزمان با شرکت سامسونگ موجب شد تا حواشی پیرامون این مدل در چند روز اخیر افزایش پیدا کند.

در حال حاضر نیز با انتشار ویژگی‌های جدید این مدل توسط منابع رسمی شیائومی، سبب شده تا توجه رسانه‌ها به پرچمدار جدید این شرکت بیش از پیش شود، در واقع به نظر می‌رسد شرکت چینی با استراتژی درستی موفق شده تا در هفته‌ای که قرار است پرچمدار پر سر و صدای سامسونگ یعنی گلکسی S10 و گوشی تاشو این شرکت کره‌ای همزمان معرفی شوند، توجه مطبوعات و رسانه‌ها را به خود جلب کند.

اما جدا از استراتژی‌های رسانه‌ای شیائومی، در اخبار اعلام شد که پرچمدار جدید این شرکت از جدیدترین و قدرتمندترین تراشه کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۵۵ استفاده خواهد کرد، سامسونگ نیز به احتمال فراوان در S10 از این پردازنده بهره می‌برد. به تازگی مدیر عامل این شرکت پیامی را منتشر و اعلام کرده است که ضخامت حاشیه قسمت پایینی دور نمایشگر می ۹ (به اصطلاح چانه گوشی) تنها ۳.۶ میلی متر است، که این عدد دو میلی متر از ضخامت زیرین نمایشگر ویوو X23 که ماه پیش معرفی شد کمتر است.

در حال حاضر صنعت تلفن همراه آن قدر رقابتی شده که حتی چنین مواردی در فروش تاثیر می‌گذارد و موجب می‌شود مدیران یک شرکت حتی به ضخامت حاشیه زیر نمایشگر پرچمدار خود نیز افتخار کنند. همچنین مدیر عامل شیائومی اعلام کرد که نمایشگر این مدل ۹۰.۷ درصد از فضای جلو گوشی را پر کرده است؛ صرفا جهت یادآوی می‌توانیم متذکر شویم که این نسبت در می ۸ پرچمدار پیشین شیائومی تنها ۸۳ درصد بود و در مدل آیفون XS Max نیز نمایشگر ۸۴ درصد از پنل جلویی گوشی را پوشانده بود. نسبت ۹۰ درصدی صفحه نمایش به بدنه گوشی یک رقم قابل احترام محسوب می‌شود که بیانگر حاشیه بسیار باریک در می ۹ است.

گوشی هوشمند Mi 9 با حاشیه باریک نمایشگر ساعاتی دیگر رونمایی خواهد شد +تصاویر

مطابق انتظار پرچمدار جدید شیائومی با صفحه نمایش AMOLED و ۶.۴ اینچی و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۲۲۰ ساخت سامسونگ عرضه می‌شود، این نمایشگر با شیشه گلوریا گلس ۶ محافظت شده است. قدرت روشنایی این صفحه نمایش ۶۰۰ نیت است، در حالی که نمایشگر آیفون XS Max تا ۶۲۵ نیت روشنایی داشت. صفحه نمایش شیائومی می ۹ حالت‌های ویژه‌ای برای کار در شب و حالت بازی دارد؛ همچنین فناوری به کار رفته در این صفحه نمایش موجب می‌شود تا در زیر تایش مستقیم خورشید، رنگ‌ها طبیعی دیده شوند و دید کاربر مختل نشود.

همچنین در تصویر زیر مشخص است که نمایشگر می ۹ به اسکنر اثر انگشت تجهیز شده است. دیگر مدیر عامل شیائومی نیز در ماه گذشته ویدئویی منتشر کرد که در آن نشان داده شد که فضای بزرگی از نمایشگر به حسگر اثر انگشت مجهز است، یعنی خریداران در فضای بزرگ‌تری می‌توانند از این اسکنر بیومتریک استفاده کنند و مجبور نیستند برای باز کردن قفل گوشی خود تنها یک نقطه به خصوص از نمایشگر را لمس کنند. همچنین این حسگر ۲۵ درصد سریع‌تر از نسل‌های قبلی حسگر اثر انگشت کار می‌کند.

گوشی هوشمند Mi 9 با حاشیه باریک نمایشگر ساعاتی دیگر رونمایی خواهد شد +تصاویر

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که پیش‌تر به آن اشاره شده بود، دوربین اصلی سه‌گانه می ۹ است که سنسور اصلی آن به حسگر با کیفیت IMX586 سونی مجهز شده، این سنسور ۴۸ مگاپیکسل کیفیت خواهد داشت و از دیافراگم عریض f/1.75 استفاده خواهد کرد. سنسور دوم ۱۲ مگاپیکسل کیفیت دارد که به دیافراگم f/2.2 و زوم اپتیکال 2X مجهز شده است. دوربین سوم نمای فوق‌العاده عریض ۱۱۷ درجه را پیشنهاد می‌دهد و دیافراگم آن مانند سنسور دوم f/2.2 خواهد بود. دوربین سلفی نیز به سنسور ۲۰ مگاپیکسلی مجهز شده که از حالت زیبایی بر پایه هوش مصنوعی شیائومی بهره می‌برد.

مسئولان این شرکت با انتشار تصویر زیر ادعا کرده‌اند که تصویر با استفاده از دوربین شیائومی می ۹ گرفته شده و بیان‌گر حالت عریض لنزهای دوربین است، با توجه به کیفیت تصویر زیر اگر این ادعا درست باشد، شیائومی یکی از باکیفیت‌ترین (اگر نگوییم بهترین) دوربین‌های تلفن هوشمند در جهان را برای پرچمدار خود در نظر گرفته است.

گوشی هوشمند Mi 9 با حاشیه باریک نمایشگر ساعاتی دیگر رونمایی خواهد شد +تصاویر

شیائومی اعلام کرده است که دوربین‌های اصلی می ۹ از شیشه یاقوت کبود ساخته شده‌اند، بدنه تلفن نیز از فولاد ضد زنگ تولید شده است. این مدل در رنگ‌های گرادینت آبی، گرادینت صورتی، آبی و مشکی-خاکستری در دسترس خواهد بود.

همچنین پیش‌بینی می‌شود این مدل در دو نسخه حافظه رم ۶ و ۸ گیگابایتی به همراه دو نسخه حافظه اصلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه شود. از مدت‌ها پیش بحث عرضه نسخه‌ای خاص از پرچمدار جدید شیائومی مطرح بود که انتظار می‌رود این مدل خاص از ۱۰ گیگابایت حافظه رم و نیم ترابایت حافظه اصلی بهره ببرد. باتری ۳۵۰۰ میلی آمپری (۴۰۰۰ میلی آمپر برای نسخه ویژه) به همراه آندروید ۹ از دیگر ویژگی‌های مورد انتظار شیائومی می ۹ خواهد بود.

گوشی هوشمند Mi 9 با حاشیه باریک نمایشگر ساعاتی دیگر رونمایی خواهد شد +تصاویر

گوشی هوشمند Mi 9 با حاشیه باریک نمایشگر ساعاتی دیگر رونمایی خواهد شد +تصاویر

گوشی هوشمند Mi 9 با حاشیه باریک نمایشگر ساعاتی دیگر رونمایی خواهد شد +تصاویر

گوشی هوشمند Mi 9 با حاشیه باریک نمایشگر ساعاتی دیگر رونمایی خواهد شد +تصاویر

گزارش از عبدالله مطیع


بیشتر بخوانید: گوشی آینده شیائومی همراه با پردازنده Snapdragon 855 ارائه می‌شود +تصاویر


انتهای پیام/

اطلاعات جدید گوشی Mi 9

برچسب ها: شیائومی ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار