معاون فرهنگی، هنری و اجتماعی مناطق آزاد کشور:

اقتصاد فرهنگی از ضرورت‌های اجرایی مناطق آزاد است/ آغاز به کار جشنواره بین المللی چابهار از فردا

حسنلو گفت: طبق روال سال‌های گذشته جشنواره ملی چابهار از یکم تا ۱۵ اسفندماه با حضور هنرمندان بومی و بین‌المللی برگزار خواهد شد.

اقتصاد فرهنگی از ضرورت‌های اجرایی مناطق آزاد است/ آغاز به کار جشنواره بین المللی چابهار از فردابه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی حسنلو، معاون فرهنگی، هنری و اجتماعی مناطق آزاد کشور در نشست خبری جشنواره بین‌المللی هنر محیطی چابهار اظهار کرد: شرایط تحریمی و اعمال فشار‌های اقتصادی مانع فعالیت‌های اقتصاد محور هنرمندان در مناطق آزاد نشده است.

وی افزود: امسال هم طبق روال سال‌های گذشته جشنواره ملی چابهار از یکم تا ۱۵ اسفندماه در حوزه مجسمه‌سازی با حضور هنرمندان بومی و بین‌المللی برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید: اجرای برنامه های متنوع فرهنگی ویژه گردشگران نوروزی در چابهار 


حسنلو ضمن اهمیت حضور هنرمندان بومی در این جشنواره تصریح کرد: قرار است با برنامه ویژه‌ای سال جدید را با اقتصاد فرهنگی و جذب هنرجویان در هفت منطقه آزاد آغاز کنیم، هر یک از این مناطق آزاد با توجه به شرایط اقلیمی خود این روند را دنبال خواهند کرد.

منع معافیت از تحریم موقعیت ویژه‌ای برای چابهار ایجاد کرده است

حسنلو در ادامه با تاکید بر جدیت معاونت فرهنگی، هنری و اجتماعی مناطق آزاد کشور برای شناسایی واحد‌های کوچک صنایع خلاق گفت: با شناسایی کسب و کار‌های کوچک بویژه حوزه هنر‌های تجسمی توانایی افزایش رشد اقتصادی در این مناطق افزایش خواهد یافت.

وی افزود: جشنواره هنر‌های محیطی از فردا شروع به کار کرده و تا اواسط اسفندماه ادامه خواهد داشت، این جشنواره به معرفی هنر‌های بومی و بین المللی است. در این جشنواره ۱۵ هنرمند شرکت می‌کنند که ۴ هنرمند مجارستانی و ۱۱ هنرمند ایرانی هستند.

معاون فرهنگی، هنری و اجتماعی مناطق آزاد کشور اعلام کرد: این جشنواره از طریق سرمایه گذاران مختلفی راه اندازی می‌شود که یک زنجیره آن در داخل از کشور و باقی آن که حجم بالایی است توسط اسپانسر مجارستانی حمایت می‌شود.

وی ادامه داد: مناطق آزاد با همکاری معاونت اقتصادی و فرهنگی، هنری و اجتماعی به سمت جذب سرمایه‌های اجتماعی و همچنین اقتصادی حرکت می‌کند، چابهار در شرایط اقتصادی مطلوبی قرار گرفته است، زیرا چابهار از تحریم‌ها معاف است، اما متاسفانه کشور‌های معاند در تلاش برای ناامن جلوه دادن این مناطق برای سرمایه گذاران خارجی هستند.

حسنلو تاکید کرد: به علت استقبال بالای بازدید از چابهار با کمبود محل اسکان روبه‌رو هستیم، سازمان مناطق آزاد درحال مذاکره با بخش خصوصی برای احداث هتل‌ها بیشتر و همچنین منازل بومی برای اسکان مسافران در طول سال بویژه نوروز است.

وی تصریح کرد: با توجه به سیاه نمایی‌های کشور‌های معاند جمهوری اسلامی ایران، باید واقعیت ایران را از طریق سلبریتی‌ها و افراد تاثیرگذار در جمعه منتقل کنیم، از این طریق بخش‌های خصوصی راغب به سرمایه گذاری در ایران خواهند شد و دیگر با استبداد و بیان دولت‌ها راجع ایران کاری نخواهند داشت.

در ادامه این نشست محمود مکتبی، دبیر جشنواره هنر‌های محیطی چابهار از قدمت این جشنواره یاد کرد و گفت: سال گذشته این جشنواره با همکاری مجارستان برگزار شد که همین موضوع باعث آشنایی دو ملل با هنر‌ها و هنرمندان شد، این موضوع علاوه بر جنبه‌های هنری و شناسایی هنرمندان زبده بومی، عاملی برای شناسایی کسب و کار‌ها و فروش دستاورد‌های هنرمندان خواهد شد.

آلپار پیتر، استاد دانشگاه هنر‌های تجسمی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر ظرفیت برپایی اقتصاد فرهنگی در ایران اظهار کرد: ایران جنبه‌های زیادی برای گسترش هنر‌های تجسمی و افزایش تولیدات هنری داشته و دارد، قطعا دید مردم کشورم را نسبت به ایران واقعی خواهم کرد.

در پایان این نشست دبیر جشنواره و معاون فرهنگی، هنری و اجتماعی مناطق آزاد کشور از عموم برای بازدید از این جشنواره دعوت به عمل آوردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار