پرداخت مطالبات بیمه سلامت فارس در کمتر از ۳ ماه

مدیرکل بیمه سلامت فارس گفت: براساس آمار‌ها مطالبات امسال تمامی مراکز درمانی و پاراکلینیکی دولتی و خصوصی به بیمه سلامت به کمتر از ۳ ماه رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرهاد لطفی مدیرکل بیمه سلامت فارس با اشاره به اینکه درصد قابل توجهی از مطالبات مراکز درمانی و پزشکان از سوی سازمان بیمه سلامت ایران پرداخت شده است، بیان کرد: دیروز با اعتباری بالغ بر ۱۱۷ میلیارد تومان، ۹۵ درصد مبلغ مطالبات مراکز درمانی در استان پرداخت شد که تلاش می‌شود، به زودی مطالبات آذرماه امسال نیز پرداخت شود.

وی با بیان اینکه برای انعقاد قرارداد با بیمارستان‌های خصوصی از سوی نظام پزشکی مذاکراتی انجام شده، افزود: برای انعقاد دوباره قرارداد و ارائه خدمات از سوی بیمارستان‌های خصوصی هیچ گونه مشکلی وجود ندارد، زیرا تمامی مطالبات بیمارستان‌های خصوصی پارسال پرداخت شده و امروز بیمه سلامت این آمادگی را دارد که مانند گذشته ارائه خدمات به بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت را از سوی بیمارستان‌های خصوصی انجام دهد.

لطفی با اشاره به وضعیت پرداختی مطالبات به پزشکان خانواده شهری و روستایی استان تصریح کرد: با اختصاص اعتبار جدید از سوی سازمان، مطالبات این دو گروه در حال پرداخت است و بر طبق تفاهم نامه  مطالبات بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی تسویه و ۷۰ درصد نیز به صورت علی‌الحساب در مهر و آبان ماه  امسال پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان فارس در بازدید خود از بیمارستان نمازی ادامه داد: هیچ گونه مشکلی در ارائه خدمات به بیمه‌ شدگان زیرپوشش بیمه سلامت وجود نداشته و شایعات در خصوص نبود پذیرش بیماران در بیمارستان نمازی شیراز تکذیب می‌شود.

وی درباره پرداختی‌ های بیماران به بخش خصوصی تا قبل از انعقاد قرارداد اضافه کرد: تمامی بیمه شدگانی که به بیمارستان‌های خصوصی مراجعه کرده اند با تحویل اسناد درمانی به واحد خسارت متفرقه، و رسیدگی سهم سازمان مطالبات آنان پرداخت می‌شود و چنانچه در این زمینه مشکلاتی مشاهده شود بیمه شدگان می‌توانند از طریق سامانه پاسخگویی ۱۶۶۶ مشکلات خود را مطرح کرده تا پیگیری شود.

لطفی درباره جمعیت زیر پوشش بیماران خاص این سازمان اظهار کرد: بیماران خاص از جمله دیالیز، هموفیلی، پیوند کلیه، ام اس و تالاسمی بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در استان هستند که از طریق بیمه سلامت خدمات دارویی و درمانی دریافت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان فارس تاکید کرد: مطالبات داروخانه‌های بخش خصوصی نیز تا تیرماه امسال تسویه و مطالبات مرداد و شهریور نیز ۶۰ درصد پرداخت شده است.

انتهای پیام/ت

پرداخت مطالبات بیمه سلامت در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار