علت اصلی اختلال به وجود آمده در شبکه ارتباطی مایکروسافت قطعی برق است

مایکروسافت در حال بررسی مسائلی است که علت قطع چندساعته سیستم‌های ارتباطی شبکه این شرکت و وقفه در کار تیم اجرایی آن را مشخص می‌کند.

قطعی برق علت اصلی اختلال به وجود آمده در شبکه ارتباطی این شرکت استبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مایکروسافت ضمن اعلام رسمی اختلال ارتباطی بزرگی که در شبکه این غول فناوری اتفاق افتاده، صحت آن را تایید کرد و در حال بررسی برای یافتن جزئیات این اتفاق است.

بسیاری از کاربران مایکروسافت در نقاط مختلف جهان امروز برای دسترسی به سرویس‌های مختلف این شرکت از جمله سرویس چت، ارسال و دریافت ایمیل و مکالمات تصویری چهره به چهره دچار مشکل شدند و به دلیل اختلال به وجود آمده، نتوانستند همانند روزهای گذشته به فعالیت‌های ارتباطی خود بپردازند.

مهندسان مایکروسافت پس از چند ساعت موفق شدند این اختلال بزرگ را در سیستم مایکروسافت برطرف کنند. آنچه بیش از همه موجب نگرانی مدیران ارشد این شرکت شده بود، عدم امکان دسترسی تیم اجرایی این شرکت به سیستم‌های کاربری خود در درون شبکه مایکروسافت بود. زیرا مشکل به وجود آمده علاوه بر کاربران مایکروسافت، تیم اجرایی این شرکت را نیز از کنترل شبکه گسترده مایکروسافت باز داشته بود.

طراحان مایکروسافت در سال ۲۰۱۷ نرم‌افزار اسکایپ را به طور کلی جایگزین نرم‌افزار آفیس ۳۶۵ کردند و تاکنون بارها نسخه‌های بروزرسانی متعددی را برای اسکایپ عرضه کرده‌اند. حال برخی منابع غیررسمی افشا کرده‌اند، مشکل به وجود آمده در سیستم مایکروسافت به دلیل نفوذ خرابکاران از طریق نرم‌افزار اسکایپ است.

قطعی برق علت اصلی اختلال به وجود آمده در شبکه ارتباطی این شرکت است

مسئولان مایکروسافت ضمن رد صحبت‌های مطرح شده مبنی بر نفوذ خرابکاران به سیستم‌های این شرکت، قطع چندساعته برق در محل سرور مرکزی مایکروسافت را علت اصلی بروز چنین اختلالی دانسته و گفتند: «تیم اجرایی مایکروسافت با رفع مشکل به وجود آمده، تمامی سرویس‌های این شرکت را به حالت قبل درآورده و به شکلی ایده‌آل مشغول نظارت گسترده بر شبکه است.»

این اتفاق در شرکت مایکروسافت ضمن اعلام زنگ خطری جدی برای تمامی شرکت‌های فعال در دنیای فناوری و اینترنت، درسی جدی برای مدیرات مایکروسافت برای هرچه جدی‌تر گرفتن امنیت شبکه بود.


بیشتر بخوانید: مایکروسافت شکست دستیار صوتی کورتانا را پذیرفت!


انتهای پیام/

مایکروسافت اختلال بزرگ در سیستم این شرکت را تایید کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار