با کمک شرکت اپل؛

فناوری تشخیص چهره و اثر انگشت وارد صنعت خودروسازی می‌شود

شرکت اپل بعد از هیوندای در تلاش است تا برای وسایل نقیه، سیستم امنیتی بیومتریک تولید کند.

فناوری تشخیص چهره و اثر انگشت وارد صنعت خودروسازی می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از خصوصیات منحصر به فرد فناوری، تاثیرگذاری آن بر روی تمامی بخش‌ها و جنبه‌های زندگی انسان است. فناوری علاوه بر آن که زندگی روزمره ما را آسان‌تر کرده، حتی بر روی احساسات اصلی انسان‌ها مانند امنیت نیز تاثیر بسزایی داشته است.  خودروها خود نمادی از فناوری هستند اما به کارگیری سایر فناوری‌‌ها در وسایل نقلیه می‌تواند محصولی شگفت انگیز تولید کند. در حال حاضر شاهد آن هستیم که روز به روز فناوری‌های متنوع و بسیار زیادی از نظر ارتباطی یا ایمنی به خودروها افزوده می‌شود. سیستم‌ هوشمند مرکزی خودرو‌های جدید کاربرد‌های بسیار زیادی دارند که یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های آن‌ها مقوله امنیت خودرو است.

امنیت خودرو می‌تواند به عنوان سیستم‌های جلوگیری از تصادف تفسیر شود یا به حفظ جان مسافرین در زمان تصادف نسبت داده شود اما این موارد به علاوه مقاومت خودرو در مقابل سرقت نیز جزو موارد امنیتی یک خودرو محسوب می‌شوند. شرکت کره‌ای هیوندای در حال فعالیت بر روی این زمینه است و تا پایان سال نیز از فناوری‌ جدید خود که تاثیر بسزایی در جلوگیری از سرقت خودرو  خواهد داشت رونمایی می‌کند.

فناوری تشخیص چهره و اثر انگشت وارد صنعت خودروسازی می‌شود

باز کردن درب خودرو با سویچ‌های فیزیکی امری عادی است، اما در چند سال اخیر شاهد اتصال تلفن‌های هوشمند به سیستم مرکزی خودرو بودیم که در نتیجه آن می‌توان درب خودرو را با تلفن هوشمند باز کرد، اما تا کنون از سیستم‌های بیومتریک برای باز کردن درب خودرو استفاده نشده است، شرکت هیوندای همانطور که گفته شد تا پایان سال از این فناوری رونمایی خواهد کرد که به مالک خودرو اجازه می‌دهد تا با اثر انگشت خود، درب خودرو را باز کند.

اما به تازگی اپل نیز وارد این حوزه شده و به دنبال ساخت سامانه‌ای است که به کاربران اجازه می‌دهد با فناوری تشخیص چهره تلفن آیفون خود، درب اتومبیل خودشان را باز کنند. این سیستم با دیگر سامانه‌های مدیریت خودرو اپل که شامل مدیریت موسیقی، دما و دیگر موارد می‌شود، تفاوت دارد. هنوز اطلاعات دقیقی از این سیستم موجود نیست، اما به نظر می‌رسد اپل از سال ۲۰۱۷ به دنبال تولید چنین سیستمی بوده است.

فناوری تشخیص چهره و اثر انگشت وارد صنعت خودروسازی می‌شود

با رفع نقص‌های سیستم تشخیص چهره و اسکن اثر انگشت در محصولات اپل به احتمال زیاد در آینده نزدیک شاهد معرفی این سیستم امنیتی خواهیم بود. پیش‌بینی می‌شود در این سیستم کاربر با استفاده از تشخیص چهره یا اسکن اثر انگشت بر روی آیفون خود بتواند درب خودرو را باز کند. در این صورت فناوری به انسان کمک خواهد کرد تا با تنها نگاه کردن به تلفن خود قادر به باز کردن درب خودرو باشد. البته ایرادات فنی در چنین سیستمی می‌تواند به سرقت خودرو و ضرر چند ده‌ هزار دلاری به کاربران منجر شود، به همین دلیل اپل قطعا تلاش خواهد کرد تا ابتدا از کامل بودن سیستم اطمینان پیدا کند و سپس به دنبال تجاری سازی آن باشد.


بیشتر بخوانید: گوشی آینده شیائومی همراه با پردازنده Snapdragon 855 ارائه می‌شود +تصاویر


انتهای پیام/

اپل به دنبال ساخت سیستم امنیتی بیومتریک برای وسایل نقلیه است

برچسب ها: فناوری ، اپل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
مردم برای چی اینهمه عاشق پرایدن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
البته این فناوری ها در مقابل پراید 47 میلیونی چیزی نیست. فکر کردید مردم برای چی اینهمه عاشق پرایدن؟
آخرین اخبار