کد خبر: ۶۸۳۹۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۹

هنگامی که شما به بهداشت مناسب فکر می‌کنید احتمالا کارهایی مانند مسواک زدن دندان‌ها و شستن دست‌ها به ذهنتان می‌آید در حالی که تمام موضوع فقط همین‌ها نیست.

۶ راه برای مراقبت از روح و روانبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شما باید به همان شیوه که به بدن خود رسیدگی می‌کنید، در مراقبت از ذهن خود نیز تمرکز کنید. بهداشت فیزیکی، بدن شما را در حرکت و عملکرد در شرایط خوبی نگه می‌دارد، اما مراقبت از بهداشت روانی ذهن شما را هشیار و فعال نگه می‌دارد. افزایش مستمر اوج عملکرد رفتاری از طریق تمرکز بدست می‌آید.

در اینجا شش روش برای مراقبت از بهداشت روانی برای آماده نگه داشتن ذهن خود برای مقابله با چالش‌ها در هر زمانی آمده است:

فراتر از محیط خود باشید

برای فراتر بودن از محیط خود، شما باید برعوامل فیزیکی که نمی‌توانید کنترل کنید، غلبه ذهنی داشته باشید، مانند زمانی که در طول تابستان کولر خراب می‌شود، به جای تمرکز بر این واقعیت که شما عرق می‌کنید و ناراحت هستید، خودتان را با افکار خوشایند و بی ضرر منحرف کنید.

پذیرش سازنده را در خود پرورش دهید

یاد بگیرید که نه تنها چیز‌هایی فیزیکی که نمی‌توانید تغییر دهید، را بپذیرید، بلکه آن‌ها را با بزرگواری قبول کنید. کسی که قد بسیار کوتاهی دارد و به بسکتبال علاقمند است باید این ضعف خود را بپذیرد و دنبال راهی دیگر برای علاقه‌ی خود باشد.

خود ایده‌آل‌تان را تجسم کنید

قبل از شروع هر کاری، آینده موفق خود را تجسم کنید. اگر شما می‌توانید نتیجه ایده‌آل خود را از یک چالش تصویر کنید، بعد از آن شما می‌توانید ایده‌آل خود را که شما در واقع از طریق چالش انتخاب کرده‌اید را زندگی کنید. این بدان معنی است که در تمام اهدافی که امیدوارید به آن‌ها برسید، با وجود چالش‌ها، درگیری‌ها و سختی‌ها خود را موفق تجسم کنید.

این روش تجسم را نباید فقط برای رویداد‌های بزرگ استفاده کرد، باید بخشی از روال هر روز بهداشت روانی شما باشد.


بیشتر بخوانید:چگونه بیماران مبتلا به اختلالات روانی را شناسایی کنیم؟


از تصدیق مثبت استفاده کنید

به یک عبارت فکر کنید که می‌تواند شما را با انگیزه کند. به عنوان مثال، “من می‌توانم آن را کار را انجام دهم” و آن را مداوم تکرار کنید که با این کار به خودتان می‌گویید که مثبت فکر کنید.

هر چند که در ابتدا ممکن است از این کار احساس حماقت کنید، اما در نهایت، ناخودآگاه خود را برای شریک شدن در یک جمله مثبت و با یک احساس روحیه بخش برنامه‌ریزی می‌کنید، به خود انگیزه دهید تا در هر وضعیتی قدرت داشته باشید.

ضربه بزنید

ضربه بزنید بدون اینکه ضربه بخورید. برای اجرای این کار، از یک مقدار دو برابر از تصدیق مثبت استفاده کنید. وقتی که یک فکر منفی به ذهن می‌آید، مانند “من هرگز این را به موقع تمام نمی‌کنم ” ابتدا با گفتن چیزی شبیه به “بله، من می‌توانم، ” مانع آن شوید و سپس این فکر منفی را با گفتن جمله‌ی ” انجامش بده” کنار بزنید.

تراشه داخلی خود را تغییر دهید

مانند تراشه‌های کامپیوتر، ذهن ما برای فکر کردن مداوم به چیز‌ها برنامه ریزی شده است، بنابراین به منظور تغییر در رفتار منفی، ما باید آن را با مثبت جایگزین کنیم. به سادگی به جای گفتن به خوتان که از انجام کاری جلوگیری کنید، بر عادتی تمرکز کنید که شما می‌خواهید آن را جایگزین کنید و به آن بچسبید.

شما باید همین کار را هر زمانی که شما تمرکز خود را از دست می‌دهید را انجام دهید به طوری که تراشه حافظه جدید شما اجازه خواهد داد که شما به آرامش برسید.

منبع: مجله سلامت

انتهای پیام/

چگونه از روح و روان خود مراقبت کنیم؟

کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
سروش خبر
ایتا خبر
ویسپی خبر
گپ خبر
آی گپ خبر
بله خبر
توییتر خبر
اینستاگرام خبر
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر