ارتباط عجیب میان دندان و مشکلات ذهنی آینده

باستان‌شناسان معمولا با بررسی دندان‌های فسیل‌شده، تمدن‌های باستانی - از نوع رژیم غذایی‌شان گرفته تا سبک زندگی و علت مرگ‌شان را حدس می‌زنند.

ارتباط عجیب میان دندان و مشکلات ذهنی آیندهبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان به دنبال بررسی‌های خود متوجه شدند که با توجه به دندان‌ها می‌توان خطر ابتلا به اختلال‌های ذهنی، مانند افسردگی، اضطراب، اختلال دوقطبی و شیزوفرنی را پیش‌بینی کرد.

محققان بیمارستان ماساچوست دندان‌های شیری افتاده از دهان کودکان ۶ ساله را بررسی کرده‌اند و متوجه شدند آن دسته از کودکانی که مینای دندان‌شان نازک‌تر است، بیش از کودکان دیگر احتمال دارد گرفتار مشکل کمبود توجه و تمرکز شوند.

این یافته که بی‌سابقه است می‌تواند به روانشناسان کمک کند تا با بررسی دندان‌ها، احتمال اختلال‌های روحی و روانی آینده فرد را حدس بزنند. این روشی است که هیچ روانشناسی حتی لحظه‌ای به انجام دادن آن فکر نکرده است.

محققان بیمارستان ماساچوست، در بررسی‌های خود، از والدین ۳۷ کودک ۶ ساله به بالا، خواستند تا دندان‌های شیری آنها که می‌افتند را به آزمایشگاه‌ بیمارستان، اهداء کنند. آنها پس از بررسی این دندان‌ها را با استفاده از تصویربرداری‌های با وضوح بالا، به مقایسه و تحلیل رفتارهای آن کودکان پرداختند.


بیشتر بخوانید:اورژانس دندانپزشکی چیست؟/ ۸ نشانه هشداردهنده مشکلات دندان


محققان دریافتند تفاوت‌های موجود در ابعاد و کیفیت دندان‌های این کودکان به مراتب بهتر از موارد معمول مانند بررسی محیط زیست و محیط خانوادگی کودکان، وضعیت سلامت ذهنی و احتمال اختلال‌های ذهنی در آنها را نشان می‌دهد.

این بررسی و نتیجه جالب آن نشان می‌دهد که دانشمندان علوم مختلف باید در کنار هم کار کرده و در زمینه‌های مختلف با یکدیگر همکاری کنند.

محققان بیمارستان ماساچوست می‌گویند، دانشمندان به طور کلی جدا از یکدیگر کار می‌کنند و معمولا افراد تمایل دارند که با افرادی همکاری کنند که پس‌زمینه کاری و تجربه‌شان، مانند آنهاست. اما دانشمندان باید بدانند که علوم مختلف، جدا از هم نیستند و هر یک به نوعی روی یکدیگر اثرگذار هستند.

بررسی این محققان نشان داد، روانشناسان از این به بعد می‌توانند با بررسی مینای دندان کودکان، مشکلات و اختلا‌ل‌های ذهنی آینده آنها را پیش‌بینی کرده و اقدامات پیشگیرانه‌ای اتخاذ کنند.

منبع:طبنا

انتهای پیام/

با بررسی دندان‌ها می‌توان مشکلات ذهنی آینده را پیش‌بینی کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.