مشکلات جوانان به دست توانمند جوانان حل می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: باید از ظرفیت و توانمندی‌های جوانان در راستای رفع مشکلات حوزه جوانان استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهرام آقاخانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل در جلسه تدوین برنامه جامع جوانان استان که در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل با اشاره به استفاده از ظرفیت جوانان استان در جهت رفع مشکلات جامعه افزود: جوانان با توجه به روحیه و انرژی که دارند می‌توانند در صورت ایجاد بستر و فضا دادن به آن‌ها قدم‌های موثری برای رفع مشکلات حوزه خود برداشته و برای پیشرفت خود و سربلندی کشورشان تلاش کنند.

وی در ادامه اصلی‌ترین معضل جوانان را بیکاری عنوان کرد و تصریح کرد: به نظر می‌آید رفع مشکلات جوانان در برخی موارد به فراموشی سپرده شده، چون درصورتی که در رفع مشکلات جوانان بخصوص معضل بیکاری موفق عمل کرده بودیم هم اکنون مشکل اشتغال و بیکاری جوانان را در جامعه و در این اندازه نداشتیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل اضافه کرد: برنامه جامع جوانان برای سال ۹۸ که یکی از تاکیدات استاندار اردبیل بوده درمحور‌های مختلف ازجمله ازدواج، توسعه زمینه‌های اشتغال، ارتقای سرمایه اجتماعی، آگاهی اجتماعی، فضای مجازی، نشاط اجتماعی، فرهنگ شهر نشینی و ارتقای شهروندی تدوین شد.

آقاخانی افزود: تدوین برنامه جامع جوانان و عملیاتی کردن آن می‌تواند زمینه موفقیت بیشتری برای جوانان را فراهم کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: می‌توانیم سالن‌هایی در سطح شهر جهت برپایی اتاق‌های فکر؛ گفتگو و تعامل در اختیار جوانان قرار دهیم و جوانان با برگزاری جلسات متعدد با محور‌های مختلف باهم به گفتگو بپردازند و در راستای رفع مشکلات جامعه از جمله آسیب‌ها و تنش‌های اجتماعی راهکار ارائه کنند و البته در کنار ارائه راهکار این جلسات می‌تواند محلی برای گذراندن اوقات فراغت جوانان هم باشدو با ایجاد این اتاق‌های فکر در کل کشور به عنوان الگو معرفی کنیم.

انتهای پیام/ح

اصلی‌ترین معضل جوانان بیکاری است

 

برچسب ها: جوانان ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.