مایکروسافت با همکاری گوگل قابلیت تایم‌لاین ویندور ۱۰ را بهبود می‌دهد

مایکروسافت ضمن همکاری با گوگل قابلیت‌های مرورگر کروم را افزایش می‌دهد تا کاربران بیش از گذشته در جستجوهای خود راحت باشند.

مایکروسافت با همکارب گوگل قابلیت تایم‌لاین ویندور ۱۰ را بهبود می‌دهندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گوگل تصمیم گرفته است همکاری مروگر کروم را با دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل ویندوز ۱۰ بیش از گذشته افزایش دهد. مایکروسافت در یک سال گذشته برای اولین بار قابلیت تایم‌لاین-Timeline feature را به ویندوز ۱۰ اضافه کرد و به کاربران خود اجازه داد تاریخچه جستجو‌های خود را در سیستم‌عامل‌های ویندوز ۱۰ و اندروید و IOS مشاهده کنند. متاسفانه مایکروسافت این قابلیت را تنها محدود به مرورگر Edge کرده است، ولی این شرکت فناوری به تازگی اعلام کرده است با ویژگی‌های جدید تایم لاین خبر‌های خوشی را برای کاربران دارد.

به نظر می‌رسد همکاری‌های اخیر گوگل و مایکروسافت نتایج مناسبی را به دنبال داشته و سبب شده برنامه آتی این دو غول فناوری برای رسیدن به هدف بررسی تاریخچه جستجو‌ها با تمامی مرورگر‌ها در سیستم‌عامل‌های ویندوز ۱۰ و اندروید و IOS قوت بگیرد و کاربران را از جستجو‌های بی‌مورد و بی‌نتیجه بی‌نیاز سازد.

از زمان انتشار این خبر کاربران زیادی از سراسر جهان با استقبال گسترده از این طرح جدید گوگل و مایکروسافت واکنش‌های مثبتی نسبت به آن نشان‌داده‌اند. اما در این میان برخی از کارشناسان فضای مجاززی با زیر سوال بردن چنین طرحی، آن را خطرناک و ناقض حریم خصوصی کاربران دانستند.

این منتقدان معتقدند: مهیا شدن امکان بررسی تاریخچه جستجو، تقریبا در تمامی سیستم‌عامل‌ها خطری برای کاربران نرم‌افزار‌هاست و امکان مشاهده اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران را در اختیار سودجویان و سوء استفاده‌کنندگان قرار می‌دهد تا با سرقت اطلاعات شخصی مرتکب اعمال غیرقانونی شوند.

مایکروسافت با همکارب گوگل قابلیت تایم‌لاین ویندور ۱۰ را بهبود می‌دهند

گوگل و مایکروسافت ضمن رد ادعا‌های این دسته از منتقدان در مورد برنامه‌های آتی خود می‎گویند: "هر کدام از سیستم‌عامل‌های ویندروز ۱۰، اندروید و IOS از ضریب امنیتی بالایی برخوردارند و اگر این نرم‌افزار‌ها به نوعی همکاری در پروژه قابلیت تایم‌لاین-Timeline feature باهم دست‌یابند نه تنها ضریب ایمنی کاربران در شبکه را بالا می‌برند بلکه نفوذ کاربران غیرمجاز و سودجو را نیز بیشتر از گذشته با دشواری مواجه می‌کنند".

کاربران می‌توانند با کلید میانبر Winkey+Tab به Timeline feature در ویندروز ۱۰ دسترسی پیدا کنند. مایکروسافت و گوگل هنوز زمان مشخصی برای اضافه شدن قابلیت جدید به مرورگر کروم را اعلام نکرده‌اند.


بیشتر بخوانید: مایکروسافت و ام‌آی‌تی به کمک خودروهای بدون راننده می‌آیند


انتهای پیام/

قابلیت‌های جدید کروم با بهبود تایم‌لاین مایکروسافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار