جرمی هانت: عربستان می‌تواند کمک بزرگی در حل مشکلات مربوط به جنگ یمن باشد!

وزیر خارجه انگلیس ضمن دفاع از روابط کشورش با عربستان، مدعی شد سعودی‌ها در حل مشکلات مربوط به جنگ یمن می‌توانند کمک بزرگی برای لندن باشند.

وزیر خارجه انگلیس از روابط این کشور با عربستان سعودی به شدت دفاع کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس امروز (چهارشنبه) از روابط لندن با سعودی‌ها به شدت دفاع کرد و مدعی شد آن‌ها در حل مشکلات مربوط به جنگ یمن کمک بسیار بزرگی برای انگلیس هستند!

هانت که در حال حاضر در برلین آلمان به سر می‌برد در مصاحبه‌ای گفت: «روابط استراتژیکی که لندن با عربستان سعودی دارد همان چیزی است که به ما اجازه می‌دهد تاثیر عمیقی در برقراری صلح در یمن داشته باشیم».

وی در ادامه افزود: «لندن و آلمان اهداف مشترکی دارند؛ اما ما نیاز داریم که آن روابط استراتژیک را ادامه دهیم تا مطمئن شویم یک صدای اروپایی بر سر میز مذاکرات است و همچنین بتوانیم هر کاری را که برای ایجاد صلح در یمن لازم است انجام دهیم».

پیش از این نیز هانت در نامه‌ای از آلمان به دلیل تحریم تسلیحاتی عربستان انتقاد کرده بود. او از تاثیر این تصمیم آلمان بر صنعت تسلیحاتی انگلیس و اروپا و توانایی اروپا در عمل به تعهدات خود در برابر ناتو ابراز نگرانی کرده بود. وی در نامه‌ای به مورخ ۷ فوریه به هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان، به مشکلات ۵۰۰ شرکت تولید اسلحه انگلیس اشاره کرد که در معرض خطر نقض تعهدات خود در قرارداد‌ها هستند، چرا که قطعات تسلیحاتی که می‌فروشند، ساخت آلمان است.

هانت به ماس هشدار داد توقف این فروش ها، صادرات طرح‌های مشترک اروپا، همچون جت‌های تورنادو، یک مدل یوروفایتر تایفون را تحت تاثیر قرار می‌دهد و وجهه آلمان را به عنوان شریکی مورد اعتماد خدشه دار می‌کند.

آلمان پائیز گذشته در پی قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعوی در کنسولگری عربستان در ترکیه، فروش سلاح را به عربستان ممنوع کرد. آلمان پیش از این نیز از ریاض به خاطر نقشی که در جنگ یمن دارد، انتقاد کرده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۹:۲۰ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
کل اگرطبیب بودی فکرخودت میکردی اینا میخوان یمن را درست کنن وای خدا این ازنسل ترامپ دیوانه بدتره چه کسانی راپیشنهاد داده است.
آخرین اخبار