درخواست وزیر خارجه انگلیس از همتایان خود در اتحادیه اروپا در ارتباط با برکسیت

ساجد جاوید، وزیر امور خارجه انگلیس، از همتایان خود در اتحادیه اروپا خواست برای مشکلات پس از «برکسیتِ بدون توافق» آماده باشند.

وزیر خارجه انگلیس از همتای خود در اتحادیه اروپا خواست برای مشکلات پس از برکسیتِ بدون توافق آماده شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ساجد جاوید، وزیر امور خارجه انگلیس، از همتایان خود در اتحادیه اروپا خواست تا برای مشکلات پس از برکسیتِ بدون توافق آماده باشند؛ مشکلاتی که سبب اختلال در به اشتراک گذاری اطلاعات پروازی مسافران، قوانین استرداد و بازداشت افراد تحت‌تعقیب خواهد شد.

جاوید در نامه‌ای خطاب به اتحادیه اروپا از همتایان خود خواست تا اختلالات عملیاتی را به حداقل برسانند. او نوشت: «این نامه را برای شما می‌نویسم تا از آمادگی برای تدارکات احتمالی جایگزین مطمئن شوم. ما باید همه کار‌هایی را که می‌توانیم  انجام دهیم تا اختلالات عملیاتی در این منطقه حیاتی به حداقل برسد».

وزیر امور خارجه انگلیس در نامه خود اشاره کرد خدماتی که ممکن است دچار اختلال شوند تبادل اطلاعات دی‌ان‌ای، قوانین استرداد و بازداشت اروپایی‌های تحت پیگرد است؛ زیرا در سناریوی خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا، این کشور دیگر در این سیستم‌ها مشارکت نخواهد کرد و مانند یک کشور سوم بدون توافق عملیاتی در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار