مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان گفت:قبلا چتر بیمه روی سر همه ایرانی‌ها باز نبود، ولی هم اکنون برخی شهروندان دارای ۲الی ۳دفترچه بیمه هستند و امسال در تلاشیم همپوشانی‌ بیمه ها را حذف کنیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  محمد جعفری، مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی تا آخر بهمن ماه امسال درکل استان بیش از ۳۰هزار نسخه الکترونیکی در موسسات درمانی استان صادر شده است.

وی افزود: ۴۵۰موسسه درمانی بخش خصوصی و دولتی اعم از مطب‌های عمومی، داروخانه ها، آزمایشگا‌ها و ... درحال اجرای درمانی نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی هستند.

جعفری اظهار داشت: قبلا چتر بیمه روی سر همه ایرانی‌ها باز نبود، ولی درحال حاظر چتر بیمه سلامت به گونه‌ای باز شده که نه تنها هیچ شهروندی بدون بیمه نداریم بلکه برخی شهروندان دارای ۲الی ۳دفترچه بیمه هستند و امسال در تلاشیم همپوشانی‌ها را حذف کنیم.

وی تصریح کرد: بیمه همگانی سلامت یکی از صندوق‌های فعال است و هرکس دارای بیمه سلامت رایگان است می‌تواند آن را تمدید کند و اگر کسی بدون بیمه است در صندوق ایرانیان تحت پوشش قرار بگیرد.

وی در ادامه اظهار داشت: ۹۰ درصد مطالبات موسساتی که به شکل الکترونیک بیماران را ویزیت می‌کنند در پایان هر ماه پرداخت می‌شود.

جعفری همچنین بیان کرد: از آنجایی که سازمان مرکزی بیمه سلامت در اندیشه تعمیم نسخه نویسی الکترونیکی به کل کشور است طی سه روز گذشته دوره‌های آموزشی این طرح در کرمان برای ۱۰۰ نفر از پرسنل بیمه سلامت استان‌های مختلف انجام شد.

مدیر کل بیمه سلامت استان گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده در اسفند ماه شاهد افزایش نسخه نویسی الکترونیک در استان‌های دیگر خواهیم بود در عین حال عمق بخشی به لایه‌های نرم افزاری این طرح در دستور کار قرار دارد و تا آخر سال، آن تعداد از مطب‌هایی که هنوز به سیستم نسخه نویسی الکترونیک مجهز نشده اند تجهیز خواهند شد.

 محمد جعفری افزود: پرداخت مطالبات مراکز درمانی سال ۹۶ اعم از خصوصی و دولتی پرداخت شده و مطالبات سال ۹۷ نیز تا آذر ماه به شکل علی الحساب واریز شده و در ایام باقی مانده از سال مابقی مطالبات باقی مانده پرداخت خواهد شد.

وی درادامه تصریح کرد: سامانه‌های اطلاعاتی بیمه سلامت به نرم افزار‌های بیمارستان‌های دولتی متصل و سیستم استحقاق سنجی درمان در بیمارستان‌ها راه اندازی شده است.

جعفری بااشاره به سامانه بیمه سلامت گفت: بیمار بدو ورود به بیمارستان با ارائه کد ملی، سایر داده هایش مورد شناسایی قرار می‌گیرد و بعد از اطمینان، بستری و تحت مداوا قرار می‌گیرد که با این شیوه نوین نیازی به ارائه دفترچه بیمه نیست.

وی افزود: در استان کرمان بیش از یک میلیون و ۸۵۰هزار نفر بیمه شده اند که حدود ۶۲ درصد جمعیت بیمه شده را تحت پوشش دارد.

وی همچنین ادامه داد:ماهانه بیش از ۵۰ میلیارد تومان گردش مالی در هزار و ۴۰۰ موسسه درمانی در سطح استان داریم که از این مبلغ حدود ۱۵ میلیارد تومان به سیستم پزشکی خانواده‌ها در روستا‌ها پرداخت می‌شود تا دغدغه‌های درمانی روستاییان به حداقل ممکن برسد.

جعفری بااشاره به شایعات متعدد درطول سال ۹۷ گفت: با وجود این شایعات هیچ تعهدی از تعهدات بیمه سلامت در کرمان کاسته نشده و هشت میلیون بار مراجعه بیمه شده‌ها در ۱۱ ماه گذشته برای استفاده از خدمات بهداشتی، تشخیصی و درمانی دلیلی محکم بر جایگاه بیمه در نظام سلامت کشور است.

مدیر کل بیمه سلامت استان اظهار داشت: امروز که ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی را شاهد هستیم به گمان کارشناسان بین المللی و بانک جهانی در بسیاری از شاخص‌های پیامدی حوزه سلامت کشور در بین کشور‌های با متوسط درآمد بالا (کشور‌های هم گروه) بسیار مناسب است که این امر مهم موجب شگفتی صاحب نظران بین المللی نیز شده است.

جعفری با اشاره به طراحی اپلیکیشن موبایل بیمه سلامت در استان کرمان و تعمیم آن دراسفند ماه درکل کشور گفت: بیمه شدگان می‌توانند با دانلود این اپلیکیشن  از اسم و آدرس پزشکان خود مطلع شوند و هم اینکه نوبت دهی خود را انجام دهند و درزمان مقرر به پزشک مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: نرم افزار طراحی شده این قابلیت را دارد که فرد با کد رهگیری میتواند به مطب مراجعه و ازطریق آن نیز می‌توانند ویزیت شده و داروی خود را با همین کد از داروخانه دریافت کند.

وی به طراحی سامانه‌ای برای نوبت دهی به روستاییان اشاره کرد و افزود: بیمار از طریق پزشک خانواده و درچرخه درمان می‌تواند از همان روستا نوبت خود را ازپزشک متخصص دریافت و برای پیشگیری از اتلاف وقت زمان مراجعه را دریافت کند.
انتهای پیام/ی

اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در استان کرمان

برچسب ها: بیمه ، اخبارسلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار