در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان مطرح شد

تهاتر ۴۰ میلیارد ریالی بدهی دستگاه‌های اجرایی به شرکت برق کهگیلویه وبویراحمد

از محل ظرفیت تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۷ مبلغ ۴۰ میلیارد ریال بدهی دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به شرکت توزیع نیروی برق تهاتر شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد در بیست و یکمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به اینکه این امکان برای دستگاههای استان فراهم شد تا بدهی خود را از طریق اسناد خزانه و تهاتر به شرکت برق تصفیه کنند گفت: ۳۳ طرح اقتصاد مقاومتی در استان وجود دارد که تلاش می‌شود این طرح‌ها تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسند.

نوروزی افزود: همچنین طبق تبصره ۱۸ قانون بودجه به مفهوم کمک به بخش تولید و سرمایه گذاران بخش خصوصی هم اکنون دستگا‌های اجرایی باید با سیستم بانکی استان انعقاد قرار داد کنند تا بانک های عامل بتوانند به افراد تسهیلات پرداخت کنند و ما هم یارانه آن‌ها را پرداخت کنیم.

وی اضافه کرد: در همین زمینه ۷۲ میلیارد تومان به عنوان کمک‌های فنی و اعتباری با تبصره ویژه قانون بودجه به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده که بر اساس آن باید طرح‌های اشتغالزایی در زمینه‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری و ورزشی به بانک‌های عامل معرفی شود.

نوروزی گفت: دستگاه‌ها باید هرچه زودتر در این زمینه اقدام کنند.

وی گفت: ۹ دستگاه اجرایی استان از برش استانی طرح های ملی اقتصاد مقاومتی استفاده کردند این در حالی است که باید ۲۷ دستگاه این کار را انجام می‌دادند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ادامه داد: ۱۲ هزار ۴۰۰ میلیارد تومان از محل منابع ملی برای تکمیل طرح‌های مهم اقتصاد مقاومتی اختصاص یافته که دستگاه‌های اجرایی باید هرچه سریعتر برای اخذ سهمیه خود از این اعتبار اقدام کنند.

استاندار هم با تاکید بر تکمیل طرح های نیمه تمام در استان گفت: طرح‌هایی که پیشرفت بیشتری دارند باید در اولویت کاری دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرند.

علی محمد احمدی افزود: سازمان مدیریت برنامه ریزی باید کارشناسی شده موانع پیش روی تولید کننده‌های استان را رفع کند.

انتهای پیام/غ

پرداخت بدهی دستگاه های اجرایی از طریق اسناد خزانه

برچسب ها: تسهیلات ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.