خدمت‌رسانی ۶ میلیارد تومانی کمیته امداد به سالمندان زنجانی

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۵۵ درصد از خانواده‌های بهره‌مند از خدمات مستمر کمیته امداد استان زنجان را سالمندان تشکیل می‌دهند.

خدمت‌رسانی ۶ میلیارد تومانی کمیته امداد به سالمندان زنجانیبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جلسه مشترک معاونین کمیته امداد و بهزیستی با اشاره به اینکه زنجیره بزرگی از خدمات به‌منظور رفع نیاز جامعه هدف در بخش‌های مختلف به آن‌ها ارائه می‌شود، گفت: پرداخت کمک‌هزینه معیشت، ازدواج و تحصیلی، ارائه خدمات درمانی، تأمین مسکن و ارائه خدمات عمرانی، آموزش‌های فکری و فرهنگی و مهارت‌آموزی و مشاوره‌ای از خدمات مؤثر کمیته امداد در حوزه محرومیت‌زدایی است.
 
وی افزود: رسالت اصلی کمیته امداد کمک به رفع فقر از خانواده‌های نیازمند با ارائه خدمات متنوع بر اساس نیاز گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت این نهاد است و در کنار ارائه خدمات متنوع به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد، حفظ و ارتقاء عزت‌نفس و کرامت انسانی جامعه هدف از اهداف اصلی این نهاد در حوزه محرومیت‌زدایی است.

صفری در ادامه به بهره‌مندی ۱۵ هزار و ۸۹۸ خانوار سالمند با جمعیت ۱۹ هزار و ۹۸۴ نفراز خدمات مستمر این نهاد اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار‌های موجود ۵۵ درصد از خانواده‌های بهره‌مند از خدمات مستمر کمیته امداد استان زنجان را سالمندان تشکیل می‌دهند.

مدیر کل کمیته امداد استان افزود: خدمات متنوع کمیته امداد در بخش‌های معیشتی، درمانی، مسکن، کمک‌هزینه ازدواج فرزندان، هزینه نگهداری در منزل، اردو‌های زیارتی و خدمات فرهنگی در کنار رفع نیاز‌های این گروه از جامعه هدف کمیته امداد استان زنجان باهدف ایجاد نشاط در آن‌ها ارائه  می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از مجموع خدمات ارائه‌شده به سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از در ده ماهه امسال پرداخت سه میلیارد و ۴۸۳ میلیون تومان در قالب کمک‌معیشت بوده است، افزود: ۵۶۷ میلیون تومان نیز برای خرید یا ساخت ۴۳ واحد مسکن و ۹۲۸ مورد تعمیرات مسکن واحداث سرویس بهداشتی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۱۱۶ میلیون تومان برای سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در ده ماهه امسال هزینه شده است.

صفری همچنین از پرداخت ۲۴۸ مورد کمک‌هزینه تهیه جهیزیه و ازدواج به فرزندان خانوار‌های دارای سرپرست سالمند از ابتدای امسال خبر داد و گفت: به‌منظور کمک به تأمین جهیزیه و هزینه ازدواج فرزندان خانوار‌های سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در ده ماهه سالجاری ۶۴۱ میلیون تومان هزینه شده است.

وی همچنین از پرداخت ۴۵ میلیون تومان کمک‌هزینه نگهداری سالمندان در منزل خبرداد و افزود:برای تامین هزینه‌های دارو، تجهیزات و هزینه‌های پوشاک ۶۰۴ مددجوی سالمند نیز در ده ماهه سالجاری مبلغ ۱۸۶ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان از کمک ویژه غذایی و هزینه نگهداری ۴۹۹ سالمند با اعتباری بالغ بر ۲۰۴ میلیون ۶۰۰ هزارتومان خبر داد و افزود:  ۳۹۶ سالمند نیز از ابتدای امسال در کلاس‌های مختلف آموزشی این نهاد شرکت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۳۹۹ نفر از سالمندان تحت حمایت از پوشش بیمه خدمات درمانی بهره‌مند هستند گفت:۲۶ سالمند دارای بیماری خاص و ۱۳۵ سالمند دارای بیماری صعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان قرار دارند.

انتهای پیام/ن
 
 

خدمات کمیته امداد استان  به سالمندان نیازمند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.