بهره برداری از ۲۳ طرح بزرگ آبخیزداری و منابع طبیعی در فارس

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس از افتتاح و بهره‌برداری ۲۳ پروژه با اعتبار ۱۹۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد.

بهره برداری از ۲۳ طرح بزرگ آبخیزداری و منابع طبیعی در فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد بوستانی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: ۲۳ طرح بزرگ آبخیزداری و منابع طبیعی در فارس به بهره برداری رسید.

وی افزود: برای اجرای این طرح‌ها نزدیک به ۱۹۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و اسناد خزانه اسلامی هزینه شده است.

بوستانی ادامه داد: این طرح‌ها در قالب اجرای عملیات بیولوژیکی، بیومکانیکی و سازه‌ای در زمینه‌های جنگلی و مرتعی استان در حال اجرا است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به مزایای چشمگیر طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری استان و اجرای کامل طرح‌های قابل افتتاح در سال جاری گفت: اجرای طرح ها‌ی آبخیزداری به طور متوسط سالانه سه دوره آبگیری دارد که با بهره برداری و تکمیل این طرح‌ها در هر دوره حدود شش میلیون و ۲۶۱ هزار متر مکعب آب قابل استحصال و ذخیره سازی است.

بوستانی کاهش روند بیابان زایی و توسعه پوشش گیاهی، مدیریت و کنترل سیلاب‌های مخرب و جلوگیری از خسارت سیل به مناطق شهری و روستایی، تغذیه سفره‌های زیر زمینی و آبخوان ها، تقویت منابع آبی و کمک به پایداری آن درحفظ تولید، اشتغال و احیای عرصه‌های منابع طبیعی، حفاظت خاک وآب، مقابله با خشکسالی و کاهش اثرات فرسایش آبی و خاکی را ازجمله اهداف طرح‌های افتتاح شده بیان کرد.

وی گفت: بابهره برداری از این طرح‌ها در مناطق مختلف استان علاوه بر اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم خانوار‌ها و روستای بیشماری در محدوده‌های اطراف این طرح‌ها نیز از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.
انتهای پیام/م

اجرای طرح‌های منابع طبیعی در فارس

برچسب ها: منابع طبیعی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار