رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده از شنبه چهارم اسفند روزانه با توزیع ۴۵ تن مرغ گرم در این استان صف‌های طولانی برای خرید این کالا پایان می‌یابد.

روزانه ۴۵ تن مرغ در استان بوشهر توزیع می‌شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد تقی منوچهری افزود: سهم شهرستان بوشهر از این میزان مرغ گرم ۱۴ تن است که در همه فروشی‌های این شهرستان عرضه می‌شود.

وی یادآورشد: در هفته‌های اخیر مرغ گرم با قیمت دولتی تنها در ۶ مرکز عرضه شهرستان بوشهر توزیع می‌شد که با توجه به متقاضیان زیاد تشکیل صف‌های طولانی را در این مراکز در پی داشت.

منوچهری اظهارداشت: از روز شنبه هفته آینده با هدف از بین بردن صف‌های طولانی و روان سازی در دسترسی مردم به مرغ گرم توزیع آن با قیمت هرکیلوگرم ۱۱۵ هزار ریال به صنف مربوطه واگذار شده و سهمیه در بین همه مرغ فروشی‌های استان بوشهر توزیع می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه پیش از سهمیه مرغ با قیمت دولتی تنها در شمار محدودی از مراکز عرضه توزیع می‌شد دیگر فروشگاه‌ها به دلیل نبود امکان تامین مرغ، تعطیل شدند که با توزیع این سهمیه در میان همه فروشگاه‌ها این مشکل برطرف می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: همچنین ۷.۵ تن گوشت گرم گوسفندی و ۳۰ تن گوشت منجمد گوساله برزیلی تامین و تا روز شنبه در این استان توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: در زمان حاضر مصرف سالانه گوشت مرغ در استان بوشهر براساس یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۳۰ هزار تن و گوشت قرمز ۱۲ هزار و ۶۵۰ تن است که از این میزان گوشت قرمز هشت هزار تن در استان و چهار هزار و ۶۵۰ تن از خارج استان تامین می‌شود.

منوچهری گفت: در سال جاری تاکنون چهار هزار و ۹۶۸ تن اقلام اساسی شامل ۵۲۰ تن گوشت منجمد گوساله، ۳۰ تن گوشت گوسفندی منجمد، ۱۳۸ تن گوشت لاشه گوسفندی گرم، ۲ هزار و ۴۵ تن مرغ منجمد، ۱۸۰ تن مرغ گرم، هزار و ۵۲۰ تن برنج، ۴۵۰ تن شکر و ۷۵ تن تخم مرغ در استان بوشهر توزیع شده است.

منبع ایرنا

انتهای پیام/ک

صف مرغ پایان می‌یابد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.