بزرگداشت چهلمین روز درگذشت مرحوم آیت‌الله حقیقت

مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم آیت‌الله حقیقت امروز در شیراز برگزار شد.

بزرگداشت چهلمین روز درگذشت مرحوم آیت‌الله حقیقت

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم آیت‌الله عبدالکریم حقیقت امروز در مسجد حاج عباس شیراز برگزار شد.

آیت‌الله ملک حسینی نماینده، ولی فقیه در کهگیلویه و بویر احمد در مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم آیت‌الله عبدالکریم حقیقت، اظهار کرد: آیت الله حقیقت عالمی پرهیزگار و مجتهد بود که در راه خدا و مردم گام‌های موثری برداشت.

وی ادامه داد: این روحانی، علمای زیادی را تربیت کرد و تحویل جامعه داد و با آثاری که از خود به جای گذاشته زمینه رشد و تعالی علاقه‌مندان مباحث شرعی و دینی را فراهم کرده است.

آیت‌الله حاج عبدالکریم حقیقت ارسنجانی از اساتید حوزه‌های علمیه فارس روز بیست و دوم دی امسال در ۹۲ سالگی بر اثر کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و پیکر این مرحوم در جوار حرم مطهر حضرت علی ابن حمزه (ع) به خاک سپرده شد.

آیت‌الله عبدالکریم حقیقت ارسنجانی متولد سال ۱۳۰۵ در ارسنجان فارس بود.

وی پس از کسب علم از محضر حضرات آیات حاج شیخ محمد علی موحد، حاج شیخ ابوالحسن حدائق و حاج سیدمحمد حسینی برای تحصیل علوم دینی عازم قم شد و نزد آیت‌الله‌العظمی بروجردی، امام خمینی (ره)، علامه طباطبایی و آیت الله العظمی حجتی و محقق داماد کسب فیض کرد و به مقام منیع اجتهاد نائل آمد.

این عالم بزرگ در سال ۱۳۳۸ به شیراز بازگشت و با تدریس سطوح عالیه و خارج فقه و اصول و تفسیر و فلسفه در حوزه علمیه شیراز به ترویج دین و تربیت طلاب همت گماشت.

انتهای پیام/چ

چهلمین روز درگذشت مرحوم آیت‌الله حقیقت

برچسب ها: احکام شرعی ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.