شورای عالی انقلاب فرهنگی ارتحال آیت الله قمی را تسلیت گفت

شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور پیامی ارتحال آیت الله قمی عضو مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

شورای عالی انقلاب فرهنگی ارتحال آیت الله قمی را تسلیت گفتبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در پی ارتحال مرحوم آیت الله مومن قمی، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور پیامی این ضایعه را به حضرت، ولی عصر (عج)، رهبر حکیم و گرانقدر (دام ظله) و حوزه‌های علمیه تسلیت گفت، متن کامل این پیام به شرح ذیل است:

انالله و انا الیه راجعون

اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه الذی لایسد‌ها شی (پیامبر اعظم ص)

ارتحال ملکوتی فقیه نزیه و عالم پاک سرشت حضرت آیت الله محمد مومن قمی موجب تاثر و تالم همه علاقمندان به نظام اسلامی شد.

آن مرحوم از شاگردان و تربیت شدگان مکتب درسی امام خمینی (ره) بود و در دوران مبارزه علیه نظام ستمشاهی جزء پیشگامان و چهره‌های مطرح بود.

نام و امضای مرحوم آیت الله مومن قمی از همان سال ۱۳۴۲ و ابتدای نهضت اسلامی در پای همه اعلامیه‌های صادره از جانب علمای مبارز و حامی حضرت امام خمینی (ره) مشاهده می‌شود.

تلاش علمی مرحوم آیت الله مومن قمی در دفاع از مبانی نظری ولایت فقیه به عنوان رکن اساسی نظام اسلامی که در کتاب گرانسنگ (کلمات السدیده فی مسائل الجدیده) منعکس شده است نشان دهنده مقام علمی مرحوم آیت الله مومن قمی است.

عضویت در نهاد مهم شورای نگهبان، نمایندگی مجلس خبرگان و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنار تدریس و تحقیق مستمر علمی گوشه‌ای دیگر از ابعاد شخصیت این عالم بزرگوار است.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن گرامیداشت یاد مرحوم آیت الله مومن قمی؛ این مصیبت و ضایعه را به محضر حضرت، ولی عصر (عج)، نائب برحق ایشان رهبر حکیم و گرانقدر حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) و علمای اعلام و مراجع عظام و حوزه‌های علمیه تسلیت عرض می‌کند.

انتهای پیام/

پیام تسلیت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در پی رحلت آیت الله مومن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار