تجمع حامیان ونزوئلا در خیابان وال استریت نیویورک در اعتراض به امپریالیسم آمریکا

جمعی از حامیان ونزوئلا با تجمع در خیابان وال استریت نیویورک اعتراض خود را نسبت به اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا در این کشور اعلام کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حامیان دولت ونزوئلا شب گذشته با تجمع در خیابان وال استریت نیویورک، اعتراض خود را نسبت به امپریالیسم آمریکا و اقدامات مداخله‌جویانه در ونزوئلا اعلام کردند.

خبرنگار اسپوتنیک با حضور در محل تجمع گزارش داد: معترضان که تابعیت آمریکایی، ونزوئلایی، اسپانیایی، دومینیکنی و مکزیکی داشتند با تجمع مقابل برج ترامپ در مرکز شهر منهتن حمایت خود را از نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کردند. آن‌ها با سر دادن شعار‌هایی خواستار توقف کودتای ونزوئلا و پایان دادن به تحریم‌ها علیه این کشور شدند و کمک‌های بشردوستانه را همانند یک اسب تروا عنوان کردند که قصد آسیب رساندن به بدنه اصلی دولت کاراکاس را دارند.

تجمع حامیان ونزوئلا در اعتراض به امپریالیسم آمریکا در خیابان وال استریت نیویورک

یک معلم آمریکایی که در این تجمع حضور داشت در مصاحبه با خبرنگار اسپوتنیک گفت: من اینجا هستم تا با طرح آمریکا برای کودتا در ونزوئلا مخالفت کنم. ما نباید نگران ممانعت از ورود کمک‌های ارسالی آمریکا به ونزوئلا باشیم بلکه آنچه نگران‌کننده است، مسدود شدن دسترسی ونزوئلا به ذخایر طلای این کشور در انگلیس است. من یک ونزوئلایی نیستم، اما نهایت کاری که می‌توانم به عنوان یک آمریکایی انجام دهم این است که بگویم «دست از سر ونزوئلا بردارید.»

گروه دیگری از فعالان با پخش اعلامیه‌هایی در میان معترضان خواستار توقف سیاست‌های مداخله جویانه آمریکا در امور داخلی کشور‌های حوزه آمریکای لاتین و کارائیب شدند.

یک فعال از جمهوری دومینیکن به اسپوتنیک گفت: ما در حال حاضر، از دولت مادورو حمایت می‌کنیم؛ دولتی که به طور عادلانه انتخاب شده است. ما در برابر دخالت‌های آمریکا در هر کشوری در جهان، همچون ونزوئلا می‌ایستیم و آن را محکوم می‌کنیم.

طبق گزارش مرکز اقدام بین‌المللی، هزاران نفر در سراسر جهان از جمله آمریکا، کانادا، استرالیا، آذربایجان، هند، ایتالیا، و مکزیک در میان کشور‌های دیگر، روز گذشته با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار حمایت از دولت ونزوئلا شدند.

روز گذشته عده‌ای از مخالفان دولت ونزوئلا سعی داشتند از طریق مرز‌های این کشور با کلمبیا و برزیل، کمک‌های ارسالی آمریکا را وارد کاراکاس کنند که با کمک ارتش ونزوئلا، اقدام آن‌ها خنثی شد.

بحران اخیر ونزوئلا در روز‌های پایانی ماه ژانویه در حالی آغاز شد که خوان گوایدو، سردسته مخالفان دولت این کشور نتایج انتخابات ریاست جمهوری چند ماه پیش را که به پیروزی نیکلاس مادورو منجر شد، مردود اعلام کرد و خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا خواند. چندین کشور غربی از جمله آمریکا، کانادا و برخی دیگر از متحدان واشنگتن، در اقدامی غیرقانونی و مداخله جویانه بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت شناختند. با این حال، ایران، روسیه، مکزیک، چین، ترکیه، اوروگوئه و چندین کشور دیگر حمایت خود را از مادورو، رئیس جمهور مشروع و قانونی ونزوئلا اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار