رای الیوم گزارش داد؛

خالد بن سلمان یک قدم به ولایتعهدی عربستان نزدیک شد/ نقشه پسران ملک سلمان چیست؟

رای الیوم در گزارشی نوشت: انتخاب «خالد بن سلمان» به سمت معاون وزیر دفاع عربستان سعودی چه بسا زمینه‌ساز ولیعهدی او باشد.

«خالد بن سلمان» یک قدم به سمت ولیعهدی عربستان نزدیک شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ­رای الیوم در گزارشی نوشت انتخاب خالد بن سلمان به سمت معاون وزیر دفاع چه بسا زمینه‌ساز دست یافتن وی به سمت ولیعهدی عربستان و وزارت دفاع این کشور باشد.

رای الیوم در گزارشی تحلیلی خود درباره تغییرات ایجاد شده در ساختار دولتی عربستان آورده است: پادشاه عربستان روز شنبه در حکمی سلطنتی خالد بن سلمان، سفیر سابق عربستان در آمریکا را به سمت معاون وزیر دفاع و ریما بنت بندر بن سلطان را به عنوان سفیر عربستان در آمریکا انتخاب کرد که این انتخاب اخیر در نوع خود و در تاریخ عربستان بی‌سابقه به شمار می‌رود.

بسیاری از ناظران بر این دو حکم متمرکز شدند به خصوص اینکه ملک سلمان خارج از عربستان و برای حضور در نشست سران عرب و اروپا در شرم الشیخ به سر می‌برد و محمد بن سلمان از سفر آسیایی خود برگشته است تا در غیاب پادشاه، کشور را اداره و اوامر را به جای او امضا کند.

ناظران پیش‌بینی می‌کنند این تغییر ممکن است ابعاد سیاسی متعددی داشته باشد که یکی از آن‌ها عبارتست از دور کردن خالد بن سلمان از واشنگتن به خاطر ترس از اینکه در خصوص ترور خاشقجی مورد بازجویی قرار گیرد. برخی نیز معتقدند انتخاب او ممکن است زمینه‌ای باشد برای آماده کردن خالد بن سلمان برای سمت ولیعهدی در صورتیکه بن سلمان به پادشاهی عربستان برسد؛ چرا که خبر‌ها حاکی از آن است اوضاع سلامتی پادشاه عربستان روز به روز وخیم‌تر می‌شود. علاوه بر این انتخاب خالد بن سلمان به عنوان معاون وزیر دفاع عربستان زمینه ساز سپردن پست وزارت دفاع به اوست؛ وزارتی که از مهمترین وزارت خانه‌های عربستان به شمار می‌رود.

در این گزارش درباره انتخاب ریما بنت بندر بن سلطان به عنوان سفیر عربستان در آمریکا آمده است: ناظران معتقدند این انتخاب به مثابه ترفیع و تلاشی است برای نشان دادن حمایت از زن سعودی به ویژه بعد از تبلیغات آمریکا و اروپا مبنی بر اینکه عربستان به حقوق زنان ظلم می‌کند. ناظران همچنین معتقدند انتخاب ریما شاید به منزله قدردانی از بندر بن سلطان باشد؛ کسی که روابطی قوی با محمد بن سلمان دارد و از ولایتعهدی او حمایت کرد آن هم در شرایطی که بسیاری از شاهزادگان خاندان حاکم مخالف ولیعهدی محمد بن سلمان بودند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۷
حیف نیست صفحات روزنامه و گوشی را به این دو خبیث جنایتکار اختصاص می دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۷
بن سلمان خبیث
Germany
بهنام
۰۳:۴۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۷
سگ زرد برادر شغاله.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۷
تاامریکاواسرائیل وانگلیس چه تصمیمی برای جانشینی گرفته باشنددر سال میلادی جاری بایدمنتظررفتنهاوآمدنهای بیشترومهمتری دردربارسعودیهابود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
چه خوب گفته اند سگ زرد برادر شغال است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
مرگ بر آل سعود.نوکر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
m.hamdi
۱۸:۱۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
با اوضاع پیچیده ی یمن و باتلاقی که بن سلمان در آن گیر کرده قتل خاشقچی را برای آماده کردن زمینه کنار گذاشتن او فراهم کردند و بنظر میرسد که اینها همه پیش زمینه کنار گذاشتن بن سلمان از قدرت سیاسی عربستان است.و این در حالی است که عموزاده های بن سلمان نیز از او دل خوشی ندارند.با ماندن بن سلمان نه قضیه یمن حل خواهد شد و احتمال فروپاشی سیاسی عربستان نیز خیلی زیاد است بنابراین امکان اینکه خالد جای او را بگیرد خیلی زیاد است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
پس اولین انتخابات در عربستان در پیش است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
ننگ بر بن سلمان خبیث
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۶:۳۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
فعلاً که آل سعود کل عربستان را ارث پدری خود می دانند و هر کسی را خواستند می برند و هرکسی را خواستند می آورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
لعنت به این شجرۀ خبیثه آل سقوط . همه شون سر و ته یه کرباسن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
متنفرم ازشون
آخرین اخبار