رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: ۱۲ هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی آذربایجان غربی هستند.

۱۲ هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی آذربایجان غربی هستندامین آقایی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی به مناسبت روز مهندس در گفتگو  با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، گفت: این سازمان ۱۲ هزار و ۵۶۰ عضو دارد که از این تعداد ۱۱ هزار و ۹۲۰ نفر عضو حقیقی و ۶۴۰ شرکت به عنوان عضو، حقوقی هستند.
 
وی با بیان اینکه اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در ۲۰ گرایش تحصیلی با هدف افزایش کیفی و کمی محصولات کشاورزی و در مسیر توسعه پایدار کشاورزی استان فعالیت می‌کنند، گفت: از مجموع ۱۱ هزار و ۹۲۰ نفر عضو حقیقی این سازمان ده هزار و ۲۹۵ نفر دارای مدرک تحصیلی لیسانس، یک هزار و ۵۳۸ نفر فوق لیسانس و ۸۷ نفر نیز دارای مدرک دکتری هستند.
 
آقایی افزود: با استفاده از کارشناسان این سازمان، ۱۵۴ شبکه مهندسی و فنی در مراکز دهستان‌های آذربایجان غربی فعالیت می‌کند.
 
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی از ایجاد ۲۲ مرکز خدمات کشاورزی غیر دولتی در شهرستان‌های هفده گانه استان نیز خبر داد و افزود: این مراکز با هدف ارائه خدمات فنی و کشاورزی و توزیع نهاده‌های کشاورزی تا پایان امسال در مناطق مختلف استان فعالیت خود را آغاز می‌کنند.
 
وی همچنیین گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان امسال در زمینه پرورش دام و طیور و شیلات، ۴۴ مورد، گلخانه و پرورش قارچ ده مورد، فروشگاه توزیع نهاده‌های کشاورزی ۷۳ مورد و دو مورد کلینیک دامی پروانه بهره برداری صادر کرده است.
 
پنجم اسفند ماه به یاد دانشمند بزرگ ایرانی خواجه نصیرالدین طوسی به عنوان روز مهندس به ثبت رسیده است.
 
انتهای پیام/م
 

نظام مهندسی کشاورزی در خدمت توسعه پایدار کشاورزی آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.